|
.MKV vs PS3 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Maj-2015 kl. 18:45 |
Hey folkens
Jeg har set I flere tråde, at I er rigtig gode til at hjælpe og ganske meget kreative .. Så håber lidt I har nogen gode forslag/råd .. Lige for tiden bruger jeg min ps3 når jeg ser dvd, den er jo rigtig god til at opskalere billedet, så det "minder om" noget brugbart ![]() Så var det jeg tænkte, hvad gør I andre?? Kører dem igennem Handbrake eller lignende?? I så tilfælde, hvad opløsning bruger I så? Beklager hvis spørgsmålet har været oppe før og jeg har overset det, men der er dælme mange sider (og spændende tråde) at tæske igennem ![]() ![]() På forhånd tak ![]() Dennis Fjeder
|
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad er der i vejen med at TVet opscalerer.? Det kan jo ikke andet end at vise billedet i den opløsning som panelet har. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
Det er kun en lille 40" Samsung 5005 jeg har .. tror alligevel PS3 er bedre til formålet .. men kan tage fejl ;)
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er ikke så godt et billede på et 5005, som der er på et 7005, på det er der ingen problemer med DVD visning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Du ændrer ALDRIG på opløsningen op ad når man bruger Handbrake, men bruger det kun til at komprimere med, fx hvis man vil lave en 1080p film om til en 720p.
Dvs 576p til 720p/1080p er no go. Grunden til det er no go er, at kvaliteten bliver ikke bedre end source er i forvejen, men den kommer til at fylde langt mere. Men 1080p til 720p/576p er good to go. Igen så har du max kvalitet, som du kan gøre mindre, men stadig i pænere kvalitet end 576p er. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Det er jo lidt en sandhed med modifikationer, det der nok er mest vigtig når der encodes er bitraten, det hjælper jo ikke at encode i feks 1208*720 (720P) hvis du går det med en total lav bitrate, så ligner det jo allegevel lort |
|
![]() |
|
Så der er ingen grund til at spekulere på at opskalere mkv'erne en smule, det er det i prøver at fortælle ??
![]() |
|
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Selvfølgelig spiller bitraten også ind, men det er jo ikke nødvendigt tage med i den sammenhæng da han rent faktisk spørger om han kan gøre dvd bedre end de er. Du kan jo sagtens encode 576p med en bitrate på 20.000, men det gør den jo ikke bedre. Men fx en 1080p som du encoder til en bitrate på fx 4500 er stadig en del pænere end en dvd. Selvom bitraten på dvd fx vil ligge på omkring 9800. H264/X264 komprimere meget bedre end MPEG2. Derfor vil det se pænere ud. Ligesom nu vil H265/X265 også komprimere ca dobbelt så godt som H264/X264. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |