recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vpl-hw10 slukker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony vpl-hw10 slukker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony vpl-hw10 slukker
    Sendt: 02-Juni-2015 kl. 00:25
Min uundværlige projektor slukker efter den har været tænd i ca. 1 minut. Den når lige at gøre lærredet lidt lysere, men ikke mere end det før den slukker af sig selv.

Pæren har kørt mange timer og det kan godt være at den er gået, men kan det være årsagen til at projektoren slukker?

Det er jo lidt et sats at købe en ny pære, hvis det ikke er der fejlen ligger.

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 10:18
Du har formodentligt renset luftfilteret?

Ellers prøv at sætte fan speed til "high" eller "high altitude mode" eller hvad det nu kaldes på din model. Hvis det virker kan du sikkert sænke fan speed igen når projektoren er færdig med at starte op. Det har virket på min panasonic projektor da pæren var ved at være træt.

Mvh
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 12:08
Hvis pæren er ved at dø, kan det anbefales at skifte den ud, før at den sprænger. Hvis pæren sprænger mens projektoren er tændt, kan det skade andre dele af den. Så det er meget sandsynligt, at det er en sikkerhedsfunktion Sony har indbygget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 12:58
Jeg kan ikke komme til at betjene den da den slukker efter ca. 1 minut. Jeg når lige at se sort skærm hvor der står "starting". 
jeg vil lige undersøge om luftfilteret kan renses manuelt.
endnu en hifi-flygtning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 13:51
Ingen gevinst ved at rense filteret, så jeg må forsøge mig med en ny pære. 

Der er en voldsom prisvariation på amazon.co.uk. Er det nødvendigt at købe en original lampe?
endnu en hifi-flygtning

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 13:52
Kontakt evt Sony for st høre om de har sådan en sikkerheds foranstaltning..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 14:33
det er gjort. jeg venter på svar. 
endnu en hifi-flygtning

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 15:04
Køb pære herfra http://www.qualitylamps.eu/sony-vpl-hw10-lamp-lmp-h201.html?&manid=6150

Det har ingen betydning om du købe original eller QL's egen version, da de bliver lavet på samme fabrik.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2015 kl. 18:52
Tak Gonzo

Jeg ved ikke meget om projektorlamper, men kan se at der er ret store udsving i priserne. Jege r lidt fristet til kun at købe pæren og selv sætte den i lampehuset, da jeg jo ikke ved ikke ved om fejlen skyldes pæren. Er det fornuftigt eller...?

Denne her:

Ellers er OEM modellen her lidt billigere, men køber jeg så katte i sækken?
endnu en hifi-flygtning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 15:26
Der er kommet svar fra Sony, som mener at der skal en ny lampe til. En ny lampe fra Qualitylamp.eu koster 1500 kr. Der findes billigere alternativer, men er kvaliteten tilsvarende dårligere?
endnu en hifi-flygtning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2015 kl. 20:01
Det endte med en OEM fra qualitylamps til 1500 kr.
endnu en hifi-flygtning

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2015 kl. 19:26
Bare for lige at runde af: Jeg fik en ny pære og det løste problemet. 
endnu en hifi-flygtning

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu