recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste disk-løse blu-ray løsning pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste disk-løse blu-ray løsning pt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste disk-løse blu-ray løsning pt?
    Sendt: 03-Juni-2015 kl. 03:20
Jeg har haft Dune-Hd D1 i ja 4-5 år nu. Den har klaret alt rigtigt godt, afviklet alle former for blu-ray rips, kan outputte svjv alle hd-lydformatter op til 7.1, og kører alt video fremragende.

Men jeg tænker også ofte over, hvis man gerne vil have en harddisk-baseret medieløsning, hvilke løsninger udover Dune HD Base 3D, er så bedre end min gamle DuneHD D1 boks pt? Som kan afvikle så meget harddisk-baseret content som muligt, bedre end Dune boksen.

Hvad gør dem der har en high-end hjemmebiograf ift harddisk-baseret content? Bygger de en pc-løsning fra bunden, som feks HTPC? Eller har en NAS de streamer til en stream-boks af en art?
http://www.kaleidescape.com/  er det en løsning mange af de rige kører med?
Jeg vil gerne opgradere min DuneHD D1 boks, men det skal være en boks der overgår den på alle fronter, og ikke har mangler ift afvikling af content(eller indhold på dansk Ouch).

Jeg har undret mig over det i så lang tid. Diskbaserede løsninger findes der jo masser af i form af Blu-Ray afspillere, men ærligt talt hvem gider at have en disk-baseret løsning med Internet, og store harddiske, og netværk osv? Man kan heller ikke engang købe, svjv, disk-løse Blu-Rays men må ud i ripning. Det er godt nok en gammeldags forretningsmodel. Det samme med spil til konsoller, som mig bekendt kun i begrænset form kan downloades og afvikles på harddisk. Men med den nye generation er det vist blevet mere udbredt at køre harddiskbaseret indhold.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu