|
Opsætning af trådløs router |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Juli-2015 kl. 19:37 |
Min gode ven har - på min opfordring! - netop købt en Asus router. Det viser sig, at han har et TDC setup med en Netopia 3348-router - lidt googling har vist, at man helt burde kunne erstatte den sløve TDC boks med Asus:
http://komputer.dk/forum/teknisk-pc-hjaelp/netvaerk/opsaetning-af-router Men - med fare for at det bliver meget pinligt - det kræver vist en ledning jeg ikke kender....? Asus har jo standard ethernet-indgange - men stikket i hans væg er smallere? Findes der en ledning med 'smal ethernet' i den ene ende og 'standard ethernet' i den anden? Giver det overhovedet nogen mening? Eller skal han hellere forbinde Asus til Netopia-boksen - en router uden på en router?! /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kender ikke Netopia 3348 og ved ikke hvilken Asus router, din ven har købt, men for mig lyder det som om at det "smalle ethernet" stik i væggen er et almindeligt RJ-11 telefonstik, og at Netopia 3348 derfor også fungerer som ADSL eller VDSL modem.
Er der indbygget modem i Asus routeren? Hvis ikke, så bliver I nødt til at bruge Netopia boksen som modem, og tilkoble Asus routeren som rent trådløst access point eller slå router funktion fra i Netopia boksen, hvis det kan lade sig gøre. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Denne Asus - har den selv - er fremragende: https://www.asus.com/dk/Networking/RTAC66U/
Har vel ikke modem indbygget? /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Nej, den har ikke ADSL/VDSL modem indbygget, kun en WAN Ethernet port. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Asus har også en ADSL version - dog noget dyrere: Asus DSL AC68U, som skulle være en af de bedre.
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Går ud fra at grunden til at du har købt ny router, er at du behøver bedre wifi dækning.
Sæt den nye router op som AP (Access Point), og forbind den til den gamle med et kabel fra LAN til LAN portene. (Endelig ikke Wan til LAN). På den måde har du kun en router i sytemet, og får den forbedrede wifi som ASUS routeren giver. Jeg kører selv på den måde, og det virker perfekt. |
|
/Peter
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |