|
Dæmpning af Sub |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Juli-2015 kl. 18:41 |
Hej
Jeg skal snart flytte og jeg får underboer, desværre. Jeg vil have min 12" sub sat til, men hvordan dæmper jeg den bedst så den ikke går lige i gulvet ned til dem? Gulvet er af træ. Udover det åbenlyse at skrue ned eller slukke for den. Granit sten under den? Gummifødder? Gulvtræppe? Forslag? :) |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En betonflise under! Fjerner resonanser fra kabinettet, så du kan spille normalt. Du kan dog ikke fjerne de dybe toner fra at vandre gennem konstruktionen, så vol kan ikke være højt.
Dialog med underboen vil også være befordrende for at du kan anvende sub'en uden vrøvl. Redigeret af Kampus - 09-Juli-2015 kl. 18:51 |
|
![]() |
|
mwthrane2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 100 |
Tak :)
Skal det være beton? Eller dur granit? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Bare det er lige så tungt som en 50x50x5 cm betonflise, så er det godt.
|
|
![]() |
|
Er der nogen indstilling jeg kan lave i min receiver for at gøre den underbovenlig?
|
|
![]() |
|
Som er en Denon AWR-x1100
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Hvis det er en bas refleks sub kan du evt stoppe porten til, så spiller den ikke så højt i de aller dybeste frekvenser. I øvrigt godt du er opmærksom på problemet. Det kan være en plage uden lige, at have en nabo der ikke kan styre sig.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En god afkobling, og ikke spille så højt det er hvad der kan gøres. Har ikke selv haft problemer af den art på trods af en temmelig stor Cervin Sub som virkelig kan give lyd fra sig. De hjul jeg har monteret på den, for den i det hele taget kan flyttes, kobler den sikkert godt af, har derudover ikke gjort noget ved den.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Night mode - eller et sæt gode hovedtelefoner.
Klaus |
|
![]() |
|
En god afkobling? Hvordan forstås det?
At skrue ned kan jeg selvfølgelig. Det er bare ikke det samme at se film ved lav volume. Man går ligesom glip af noget af filmen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
En god afkobling er jo netop det der skal til, for at reducere lydens spredning ned i gulvet, som så forplanter sig til underetagen. Er ret sikker på at hvis min Cervin stod direkte på gulvet, ville jeg nok høre for det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |