recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor køber man billig lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor køber man billig lærred

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Krydolph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krydolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor køber man billig lærred
    Sendt: 15-Juli-2015 kl. 04:06
Hejsa.

Overskriften siger det :)

Jeg er ude efter et fast rammelærred. Omkring de 120" kunne jeg godt tænke mig.
Det er et rum med mørke vægge og mulighed for lysafskærmning. 
De er ret pebrede, men der er helt sikker mulighed for at spare penge hvis man kommer de rigtige steder hen (det er der jo altid).
Jeg har set jer snakke om tyskland o.lign. så længe det er inden for EU skulle der jo ikke være noget ivejen for at købe det i udlandet hvis det er billigere. 

Håber i har nogle gode råd :)
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2015 kl. 05:37
jeg vil anbefale dig at lave et lærred selv fremfor at købe billigt..!

jeg har selv fremstillet mit lærred ved brug af simpel 60x15 mm fodliste, højttaler frontstof og 2 stk stræklagner fra IKEA..
samlet pris . ca 500,-

og det slår på alle måder samtlige billige lærreder jeg har prøvet ( og også mange af de dyre )

Til top
Krydolph Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Februar-2013
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krydolph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:49
2 lagner for at ligge dem dobbelt eller hvad?
Hvad er det for nogen mere præcis? 
Og selvom jeg spørger ind til strecker vil jeg gerne stadig have et svar på mit oprindlige spørgsmål. :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 15:55
Jep for at ligge dem dobbelt, det skjuler strukturen.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 17:33
Eller mal et felt i formatet 16:9 på væggen med en god helmat (ex glans 5) loft eller vægmaling i hel-hvid (uden tint -> Spørg ekspedienten). Imo virker det fortrinligt som lærred, men det kræver så at væggen er meget jævn inden man kaster sig ud i det.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 17:58
Jeg er helt med på streckers metode, har selv lavet et dog med noget stof fra stof og stil, fremgangsmåden er den samme, og prisen endte også på under 500,- 😊
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

jeg har selv fremstillet mit lærred ved brug af simpel 60x15 mm fodliste, højttaler frontstof og 2 stk stræklagner fra IKEA..
samlet pris . ca 500,-

og det slår på alle måder samtlige billige lærreder jeg har prøvet ( og også mange af de dyre )

Beklager hijack, men hvorfor frontstof også?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 18:32
Giver Trumle ret, det er en rigtig fornuftig løsning og overgår helt klart et billigt lærred...
Men du har forhåbentlig tænkt dig at få højttalerne bag lærred ik..??
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

samlet pris . ca 500,-

Beklager hijack, men hvorfor frontstof også?

Jeg prøvede først med kun lagner, men der kunne jeg fornemme højttalerne bagved i lyse scener, derfor røg der et lag frontstof på..
Til top
tha_crow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-September-2008
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tha_crow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2015 kl. 11:09
Jeg havde selv samme spørgsmål for et par mdr siden.

Flere brugere herinde anbefalede mig denne forhandler på eBay.

http://stores.ebay.com/platinumhomecinema/

Der er flere tråde herinde om, hvor gode de er i forhold til prisen.
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2015 kl. 21:33

På amazon.de kan man få et elite screen sable frame i 120 tommer til 325 EUR og det synes jeg ikke er pebret.
Mvh
Til top
basillus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Maj-2014
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér basillus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2015 kl. 01:40
Højttalerfrontstoffet skal bagpå for regner med at det er sort ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu