recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming, skærm og højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming, skærm og højttalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pertorp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2012
Sted: Viborg, Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pertorp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming, skærm og højttalere
    Sendt: 06-September-2015 kl. 19:11
Der er enorm meget fokus på steaming kvalitet af lyd og billede. I stedet for ensidigt at fokusere på kvaliteten af signalet, synes jeg at mange glemmer at streaming også kræver en ordentlig skærm og nogle gode højttalere. Der er stadig mange der kun har fladskærmens ringe lyd eller streamer lyd på en bærbar pc. Ordentlig lyd til tv et behøver ikke koste en bondegård, 5000-6000 til et surround anlæg giver et væsentlig kvalitetsløft. Til pc en er det det muligt at få anstændige højttalere til ca. tusind kroner.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 19:28
Enig.. Der er alt for mange der hører deres musik på en iPod Dock eller måske en lille Sonos enhed, samt ser deres film med TV'ets højttalere. De ved åbenbart ikke hvad de går glip af, eller også har de en sur kone, der mener alt indretning kun skal gå efter hendes hoved. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:11
@Nagash

Ja og endnu mere ja! Min receiver er pt til reparation. Det er bare kedeligt se film med lyd ud af fladskærmen, så har de sidste par aftener siddet og set film med et par ok høretelefoner i stedet. Det hjælper en del.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 21:25
Eller også er de bare helt fint tilfredse med den mulighed;). Det gør de jo intet forkert i;),

Nå det så er sagt, så har jeg sgu præsteret at få fruen til at sige"det lyder jo meeeeget bedre nu, selvom det fylder mere";).
Det er dog i hendes verden stadig ikke pengene, pladsen værd, så hun bruger stadig oftest radio kanalerne på tv'et.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 22:25
Tror jeg er meget i samme situation som dig, Bromberg5. Min kæreste har ingen problemer med at høre forskellen og nyder bestemt også mine opgraderinger. Hun kunne bare aldrig finde på at investere i det.
Hun havde dog nok ikke fundet sig i lyden i TV'et. Men hun havde nok bare købt en soundbar og ikke et helt surroundsæt.

Men selvom vi så har det udstyr, så tager jeg hende tit i, at lytte til noget musik på den bærbare, selvom hun fra selvsamme PC, kan fjernstyre hele pisset. Men siger man det så til hende, så skifter hun med det samme over og måber igen over, at det lyder meget bedre (ja, og at man rent faktisk kan høre en bas).
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 07:49
Jeg er så heldig at, min frue har en WAF som os mænd/Kampus her inder
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 08:22
Her er det nu ligeså meget mig der blir lettere hysterisk med en stue der er fyldt op med højtalere.;).

Så jeg er glad for mine Motif´er:)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu