|
Hvilken PC config til 1080P Video redigering |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Thomasl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-September-2015 kl. 10:18 |
Hej, min Pc er brændt af (enten motherboard eller CPU, ved det ikke, den rebooter at random hele tiden), så skal have nyt udstyr, men er pænt forvirret indtil nu... Jeg skal bruge den til 1080P video redigering, derudover alm. kontor brug, MÅSKE skal ungerne (6 og 10) spille lidt på den, men intet must og nok endnu intet "vildt". Håber/tror on board GFX er nok, men som sagt, kom med jeres forslag :) Gammelt setup: AMD Phenom II X4 955 (ca. 4000 point på http://www.cpubenchmark.net/ ) Gigabyte GA-MA78GM-DS2H (radeon 3200 indbygget på MB). Ram DDR2 4 GB i alt (KHX6400D2LLK2/4G) 2 alm. Harddiske, 1000 og 500 GB vist nok, styresystem på én og data+programmer på den anden. Jeg tænker at jeg nu jeg er igang, skal op på min. 8000 point på CPUen, og at det grundet value for money, nok skal være AMD igen. Kan ikke helt gennemskue om jeg skal have FX eller A series. Synes det gik lidt sløvt på den gamle, når jeg encodede h264, dog ikke ikke katastrofalt dårligt, men jeg begyndte på 1080P redigering inden den brændte af, og var ikke imponeret. Jeg kunne i princippet genbruge mine 4gb ram, de fejler intet, men regner med at 8 gb er bedre, og at DDR3 samlet set vil bidrage til mit ønske om en markant hastighedsforøgelse? Er villig til at kaste en SSD i maskinen hvis det anbefales til OS f.eks., men vil ellers gerne kunne genbruge kabinet (alm. str. kontor pc), strømforsyning, DVD drev m.v. must have, HDMI (jeg kører 1920x1080, kun en skærm) nice to have USB3 på MB Budget ca. 3000 evt. 3500 inkl. ssd. Er det muligt, og hvad vil I anbefale? Mvh. Thomas |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu kender jeg ikke den strømforsyning. Med amd a10 er ikke et dumt valg. Men du bliver nok nød til at have en strømforsyning. Og med 4x2 Gb ram med en hastighed på 2133 MHz så har du en rigtig god allround pc
|
|
![]() |
|
Thomasl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
kun 300 w strømforsyning, så nok kun "lille" cpu på max 125 watt
|
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
A10 rater dog ikke særlig højt på http://www.cpubenchmark.net, kun max 5600 point, jeg vil helst altid fordoble performance når jeg upgrader...
eller misforstår jeg noget? Er FX series eller A-series fra AMD bedst til alm. brug og video redigering?
Redigeret af Thomasl - 12-September-2015 kl. 10:52 |
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4052 |
Fx har ikke indbygget gpu. Så du skal ud og have grafikkort oven i. Men dit bundkort er gammelt, og har nok ikke de nye stik der er på de nye. Men jeg oplever ikke den store langsomlighed når når jeg har redigeret hjemmevideo med den. Men der bruger den også gpu'en til rendering
|
|
![]() |
|
ja, som jeg skrev, havde jeg tænkt mig nyt motherboard, ny ram, ny cpu.
Motherboard med GPU onboard var planen. Redigeret af Thomasl - 13-September-2015 kl. 09:50 |
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
Mener du ikke gpu?
|
|
![]() |
|
haha, jo sorry, fede fingre du ved ;-)
|
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
i mellemtiden er pcen -(den gamle) begyndt at cold boote (tidl. først random under windows load eller når jeg lavede noget), så mistænker pludselig PSU problem, så køber lige en ny just in case...
håber dog stadig på et par konkrete bud, skal opgradere snarest.
|
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
Et forslag kunne være
Amd Apu a10-7870K (ca.1100,-) Xfx core edition pro 450W ( ca 400,-) Amd a68H bundkort ( ca. 4-500,-) ssd 250 gb ( ca. 700,-) Ram 2*4 gb min 2100 Mhz ( ca 500,-) så burde kunne gøres inden for dit budget. har ikke selv sådan en apu, men er på ønskeseddelen efter at have kigget på For bare at nævne nogle tests af dem. Ungerne vil sagtens kunne spille på den, hvis det ønskes i et stykke tid, til de begynder på mere krævende spil. Mvh Flmr
Redigeret af Flmr77 - 13-September-2015 kl. 12:22 |
|
![]() |
|
Tak Flmr,
jeg har lige bestilt en Seasonic PSU, men resten lyder budgetmæssigt ok, men er A10-7870 ikke kun ca. halv hastighed ift. FX8350 ? eller som sagt, måske jeg misforstår noget eller ikke kan/skal stole for meget på cpubenchmark.net ? |
|
mvh.
Thomas |
|
![]() |
|
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
nu er cpu benchmark kun relateret til selve cpu delen, tror ikke de tager højde for at man under video konverteringen bruger hardware acceleration som testene viser, det kræver naturligvis at det program man bruger understøtter dette.
har som sagt ikke selv den omtalte apu, men kunne være sjovt at sammenligne den med min egen fx8350. men prøv at kigge links igennem og evt. søg lidt mere. Mvh Flmr |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |