recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex transcoding h.265-h.264
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex transcoding h.265-h.264

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex transcoding h.265-h.264
    Sendt: 14-September-2015 kl. 08:27
God morgen. Jeg er i gang med at teste om jeg skal migrere over til Plex, efter at have kørt med Kodi i et års tid. Men med en CPU som amd APU 68ooK 4,4 MHz med 4x2 2133 MHz ram. Har i nogen erfaring med lignede specs til at transcode fra h.265 til h.264
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 19:24
Luk denne tråd. Plex var ikke en god oplevelse syntes jeg
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 20:49
Bare af interresse, men hvad var problemet?

Jeg skiftede selv har Kodi til Plex for nogle måneder siden og har kun godt at sige om Plex. Begge systemer har fordele og ulemper, men for mig var Plex det rigtige valg, når alt blev gjort op.

Det at Plex har en gennemarbejdet server backend er en af de store styrker. Kørte godt nok med Kodi og med en delt mysql database, hvor den del slet ikker er så gennemarbejdet i forhold til administration og organisering af data (min database er ret stor).

Kodi har dog en mere fleksibel klient, men da jeg alligevel går efter simpel basisfunktionalitet løser Plex den opgave uden problemer.

Redigeret af tobywan - 14-September-2015 kl. 20:55
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2015 kl. 21:13
Jamen for det første. Ros til server delen, til andre enheder med plex. Men når det er sagt. Så selv om jeg vælger passtrough dts hd og dolby hd. Så vil den kun sende aac ud som lpcm til receiveren. Har lånt en CC for jeg ville prøve at se om vi kunne klare os med DD til film. Hvad sker der så? Jeg igen spytter den kun aac ud. Og fandt jeg ud af at i profil filen til CC på serveren, kanne man tilføje DD, det virket også. Men det løser så ikke hd formaterne til plex påwindows. Så virker det tilfældigt hvad for film, den henter covers og film info til fra the movie database, i modsætning til kodi, hvor den også via the movie database bare virker.

Men at min arbejds mobil og min kones tablet bliver smidt af CC, skal plex dog ikke have skylden for
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 08:22
Brugte du Home Theater eller Windows 8/10 app'en?
Jeg mener nemlig der er nogle krav til lydformat på app. versionerne, som gør at den vil transcode lyden i i en del tilfælde.
Nu har jeg ikke selv brugt tid på HD formaterne endnu, men jeg har ingen problemer med alm. DD og DTS på min installation, som kører Home Theater.

Angående indeksering af indhold, så har jeg ikke oplevet markante forskell mellem Kodi og Plex. Jeg følger navnestandard 100% og det er meget få filer jeg har været nødt til at rette forkert match på. Via Plex webinterface er der et par settings man kan justere på i forhold til hvad der skal hentes info fra.

Men Kodi er jo også fint, synes bare det er lidt ærgerligt, hvis det blev kasseret på baggrund af noget der muligvis kan fikses ret nemt :)

Redigeret af tobywan - 15-September-2015 kl. 08:31
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Jeg mener nemlig der er nogle krav til lydformat på app. versionerne, som gør at den vil transcode lyden i i en del tilfælde.
Nu har jeg ikke selv brugt tid på HD formaterne endnu, men jeg har ingen problemer med alm. DD og DTS på min installation, som kører Home Theater.

Angående indeksering af indhold, så har jeg ikke oplevet markante forskell mellem Kodi og Plex. Jeg følger navnestandard 100% og det er meget få filer jeg har været nødt til at rette forkert match på. Via Plex webinterface er der et par settings man kan justere på i forhold til hvad der skal hentes info fra.

Men Kodi er jo også fint, synes bare det er lidt ærgerligt, hvis det blev kasseret på baggrund af noget der muligvis kan fikses ret nemt :)

Kørte med home Theater på den. Men så ved jeg ikke hvad jeg gør galt.. det er cool nok den transcoder lydformatet til de enheder der ikke understøtter HD/ac3 og dts. Men i kodi virker det bare. det med navnene, der kører jeg efter det der står på the movie database, for er være sikker på at det virker. for det ville være skønt at kun skulle rette et bibliotek, når der komme nye film ned på nas'en
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af tobywan tobywan skrev:

Kørte med home Theater på den. Men så ved jeg ikke hvad jeg gør galt.. det er cool nok den transcoder lydformatet til de enheder der ikke understøtter HD/ac3 og dts. Men i kodi virker det bare. det med navnene, der kører jeg efter det der står på the movie database, for er være sikker på at det virker. for det ville være skønt at kun skulle rette et bibliotek, når der komme nye film ned på nas'en

Nu kan jeg ikke lige komme på min installation, men mener man sætte den til altid at "direct play" et sted under settings. Det bør i hvert fald give et resultat, hvor du får det lydformat ud, som faktisk findes i filen.

Men ja, transcoding er super fedt, når det giver mening. En chromecast og en telefon med i sommerhuset, så har man adgang til hele samlingen derhjemme osv. :) Kører RasPlex på en anden enhed, hvor der ikke er surround, så det funker det også bare.

Redigeret af tobywan - 15-September-2015 kl. 08:50
Til top
casperse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér casperse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 09:13
Jeg bruger PLEX server som movie database, og Kodi med Plexbmc plugin.
Synes det giver det bedste af begge verdener. En central DB, nem overførsel til iPads, alle familie konti defineret på serveren.
Og Kodi som verdens bedste afspiller (Husk at sætte SMB playback I setup) ingen transcoding hjemme kun ude for hjemmet via 3G og WIFI

Redigeret af casperse - 15-September-2015 kl. 09:14
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2015 kl. 09:31
Det må prøves.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu