|
Bio under construction |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 19:11 |
Nu er vi endelig flyttet I hus og jeg har fået et kælderrum til min bio.
Rummet måler 5.4 x 4.2 x 2.13 så det er med forholdsvis lav lofthøjde men det kommer nu nok til at blive rigtig fedt alligevel da rummet har en god størrelse. Lige nu står væggene helt murstensrå da jeg har fjernet beklædning som tidligere ejer havde sat op. Mureren kommer i næste uge og pudser det hele op. Jeg har brugt de sidste 3 weekender på at fræse fuger og mursten da det hele var kalket - møg arbejde når man ikke er vant til det. Gulvet er også beton og der er ikke isoleret så her skal jeg finde en løsning også. Rummet er dog opvarmet af radiator så jeg tror ikke jeg får problemer med kulde men noget skal der jo på gulvet. Planen er at smide Troldtekt på loftet hvilket vil tage lidt højde men jeg ser det som en nødvendighed grundet akustikken. Væggene får nogle hjemmelavede akustik paneler men det er først senere i processen. Planen lige nu er et 120" Grandview fastramme lærred med deres eget masking system så jeg kan maske til 2.35:1. Jeg kan få det billigt da jeg kender distributøren. Dog kan han ikke skaffe det med en AT dug men jeg tror jeg prøver uden til at starte med og så må jeg bestille dugen et andet sted hvis jeg føler det mangler. Atmos er også i overvejelserne men jeg ved ikke helt om det bliver ok med den lofthøjde? Er der nogen der har lidt input her til? Hvordan indsætter jeg billeder nemmest af processen? |
|
![]() |
|
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lyder som et spændende projekt! Skal selv snart igang med at lave bio i vores nye hus. Det er et rum med rå murstens vægge så jeg følger lige med i dit projekt vedr paneler til væggene
![]() |
|
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
|
![]() |
|
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
Fedt
![]() Jeg tænker at det bliver noget hjemmelavet ramme med Rockwool i og så op på væggen men med lidt afstand mellem panelet og væggen. Beklædning på panelet bliver noget sort stof. Jeg skal også lave noget til bagvæggen. Udfordringen her er at der er et aflangt vindue som jeg helst ikke vil lukke af da jeg godt vil kunne lufte ud. Tænker at man kan lave en løsning med noget på skinner så man kan køre det ned når man skal have lidt luft. Eller noget tungt gardin ala Molton men jeg ved ike om det kan hjælpe lidt på akustikken. |
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Hejsa Lyder super fedt ! Jeg ville droppe troldtekten, og smide Rockfon eller Ecofon 50mm op i stedet. Har selv Rockfon Industrial black monteret, og det er helt utroligt hvad det gør for akustikken. På mit gulv har jeg nogle trindæmpeplader som disse : http://www.flottegulve.dk/product/7mm-no-noise-underlagsplader-906/ - og så et godt gulvtæppe ovenpå. Alt dette også i en betonkælder, med meget stor succes. /michael
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Jeg har 2,23 til loftet i min kælder, og jeg har købt 4 stk indbygningshøjttalere som skal sættes i når jeg får råd til resten af udvidelsen fra 7.2 til 7.2.4 med ny processor og effektblok.
De indbygningshøjttalere jeg har valgt, er Revel w870 til en vejl. pris på ca 7000/stk, så jeg tror på atmos / dts:X med en lav lofthøjde. Mvh Troels |
|
![]() |
|
Har du en fugtspærrer under de plader?
Hvordan har du monteret den Rockfon? |
|
![]() |
|
Tak for info Troels
Min receiver understøtter ikke Atmos så det må vente lidt men jeg kan jo ligeså godt trække kablerne til det. 28k i loftet er alligevel også en sjat penge. Håber du har fået lidt rabat :-) |
|
![]() |
|
scantek ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 676 |
Nej, der er lagt isolering, støbt betondæk og lagt fliser ovenpå. Så der burde ikke komme noget fugt igennem. Jeg har brugt det originale Rockfon skinnesystem, så praktisk nok, fået i matsort. Hvor bor du i landet ? /michael |
|
![]() |
|
Jeg bor i Taastrup. Måske vi kan finde en dag hvor jeg kan se din bio?
Jeg har ikke isoleret under den del af kælderen og jeg magter ikke lige at banke gulvet op. Kælderen er meget tør så jeg tror det går alligevel. |
|
![]() |
|
Jeg bor i greve, så det kan vi nemt arrangere.
Skriv lige en pm med dit telefon nummer hvis det er. /michael
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Citat Boffer24:
Tak for info Troels Min receiver understøtter ikke Atmos så det må vente lidt men jeg kan jo ligeså godt trække kablerne til det. 28k i loftet er alligevel også en sjat penge. Håber du har fået lidt rabat :-) Jeg fik en fin rabat - og selvom 28 er mange penge, så er der alligevel et pænt stykke op til de 65.000 som det koste for 4 lofthøjttalere magen til mine surruond'er - jbl s4ai. Men det er jo en dyr hobby ;-) |
|
![]() |
|
Hvilken farve har I smidt på væggene? Jeg tænker selv mørk grå da sort nok vil blive for mørkt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |