|
Bedste/Mest brugervenlige Mediaplayer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bach1969 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-April-2011 Status: Offline Point: 57 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Oktober-2015 kl. 10:29 |
Håber på jeres hjælp, jeg har en Media8ter 600x3D
Jeg skal bruge den primært til afspilning af iso, mp4, avi og lignede da alle min datters film er konverteret og lagt på HD. Den skal også kunne afspille 3D samt have HDMI og optisk lyd ud til min forstærker. Den skal kunne have usb stik og understøtte flere tilkoblet harddiske. hvis den er forberedt til og steame div. tv sites så kan det være noget jeg ønsker at benytte i fremtiden. Da jeg desværre ikke har tid til og nørde så meget med den slags lige nu, må det gerne være så let som muligt og få op og køre, men let for børn og kunne finde en film ud fra cover og søgning. Håber der sidder nogle kloge personer som vil hjælpe min datter og mig :-) Mvh. Per |
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der ikke nogen der vil hjælpe?
mvh. Per |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
Jeg forstår ikke dit spørgsmål.
![]() Du har en Media8ter 600X3d, og det klare vel alt det du skriver om? Hvis du søger en anden løsning kunne det evt være et apple tv3. Den har optisk udgang og du kan sætte en plex server op på din computer også streame det hele til apple tv. meget bruger venligt.
|
|
![]() |
|
Tak for dit svar, jeg synes at Media8ter ikke er brugervenlig nok.
Min datter har mange film og det er meget uoverskueligt når hun skal finde en film, der vises 8 covers pr. skærm billede, så hvis hun skal finde en film i midten af alfabetet så tager det lang tid og komme derind, så jeg kunne godt tænke mig noget hvor den grafiske brugerflade er bedre og hurtigere. For som det er nu så gider hun ikke og bladre ret meget frem og tilbage. Jeg kender ikke meget til apple tv, men det jeg kender til apple, er at det ikke er let og lægge film på en Ipad i det hele taget synes jeg, at pc/ipad er meget besværligt og overføre imellem, men hvis apple æder alle kendte formater avi, vob, iso, mp4 osv. og kan køre 3D så er jeg åben. Jeg tænker bare at der må da ske noget i løbet af de to år jeg har haft den, jeg har bla. set at der er kommet micro computere på markedet som næsten intet fylder, kan der være en løsning der? Jeg spørger bare dumt, for jeg har de sidste 5-10 år mistet overblikket over hvad der er på markedet... Så alt hjælp og erfaringer tages imod med kyshånd :-) Mvh. Per |
|
![]() |
|
henriksommer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 763 |
Vil helt klart anbefale den løsning som jeg beskrev. Hvis du kan undvære optisk udgang så er chromecast også en mulighed. Fordelen ved de har to løsninger er at du finder det du vil se i plex app på din telefon eller tablet og smider det op på tvet. Super bruger venligt. Man kan side og kigge filmene igennem og læse om dem.
Har selv over 900 film liggende. Og er legende nemt at finde en af se 👍☺ |
|
![]() |
|
hvad hvis de ligger på extern HD?
jeg kan køre lyd gennem HDMI til hendes film, men vil gerne have mine ud gennem optisk ;-)så det er en fordel ellers skal jeg beholde Media8ter til mine film. Der kommer ny Apple og Crome har jeg set, hvad er fordelene og jeg mener da ikke at cc kan køre hd? |
|
![]() |
|
Jeg køre fint 1080p 3d film over mit chromecast ;)
![]() og ang extern diske, så sætter du bare disken i din computer som køre plex server, og vælger det bibliotek på din extern som filmene ligger på
|
|
![]() |
|
Det nye apple tv vil kunne køre plex direkte på skærmen. uden brug af tablet eller telefon. men apple har fjernet optisk lydudgang på det nye apple tv.
![]() |
|
![]() |
|
okay kender plex navnet, det er mere eller mindre det, er det let og sætter en plex server op?
Har været inde og kigge lidt på Plex, der er en gratis og en betalt, hvad benytter du? Men det lyder sgu meget godt, bare der ikke er for mange dropouts på billede/lyd når det skal køre trådløst, min pc kører alligevel altid så intet problem, det kunne da godt lyde som et weekend projekt, nogle gode råd? Redigeret af Bach1969 - 30-Oktober-2015 kl. 13:32 |
|
![]() |
|
Jeg har plex server kørende på min iMac, og der er abselut ingen udfald i lyd eller billede. køre som hvis jeg smed en blu ray skive i og så filmen.
![]() men der er bare den lækre netflix agtige interface til at styre det hele. mener jeg betalte 32,- både for ios og senere for android versionen for at kunne få lov til at streme filmene.
|
|
![]() |
|
Jeg prøver og købe en :-) hvis du eller andre kommer i tanke om goderåd, må i endelig ikke holde jer tilbage :-)
God weekend |
|
![]() |
|
Fordelen ved at have en plex server er at du kan afspille indholdet på mange enheder. også væk fra hjemmet.
![]() så i bund og grund kan du have alle dine film liggende på din computer, lade dine børn streame en tegnefilm til tv og selv sidde i stuen og se en film på dit eget tv. du kan så også streame til en telefon eller tablet og se videre fra hvor du har pauset på tvet. Det er for mig den ultimative løsning. noget jeg selv skal have kigget på i fremtiden er at få en app op på tvet så jeg kan køre det direkte på tvet, og slipper for at skulle smide det op fra telefon/tablet. har kigget lidt på apple tv 4 til dette, eller nvidia shield android tv
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |