|
Lyd fra baghøjtalere forplanter sig i væggen |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
mibu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-November-2015 kl. 18:41 |
|
Jeg har netop tilføjet to Sonos Play:1 til min Sonos Soundbar/Sub - og er generelt helt tilfreds - super lyd.
Naboen er dog ikke helt så imponeret :) Problemet lader til at være, at lyden forplanter sig i gasbetonen, og gør at naboen svagt kan høre med når jeg spiller musik og ser film/tv. Play:1'erne er hængt op i disse: https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/sonos-tilbehor/flexson-play1-v2-vagbeslag-til-hojttaler/ Jeg kan godt mærke bassen i væggen når jeg skruer lidt op for dem - så spørgsmålet er, om der er en måde at isolere dem lidt bedre fra vægen? Findes der en plade/noget gummi men kan sætte mellem væg og ophæng for at absorbere forplantningen lidt? Desværre er sofaen helt op af væggen, så gulvstandere er ikke en mulighed.
Redigeret af mibu - 01-November-2015 kl. 18:47 |
||
/Michael
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mon ikke det er lyd der simpelthen går igennem væggen, og ikke har noget med ophæng at gøre.? Der skulle ikke være mange vibrationer fra sådan et ophæng. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
En go ide at lade sub tage sig af bassen under 100-120 Hz. Kender ikke Sonos, men der må være en mulighed for at lave en delefrekvens.
|
||
![]() |
||
mibu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 93 |
|
Jeg er ret sikker på at det ikke bare er lyden der generelt forplanter sig. Jeg Har kunnet spille ret højt før baghøjtalerne -og med mit gamle anlæg kunne jeg også spille pænt højt før det var hørebart hos naboen. Problemet er før opstået med de nye baghøjtalere.
Det er en god ide jeg ikke lige havde overvejet. Der er ikke de helt store justerings muligheder i Sonos - en af dens største svagheder, imo. Men jeg har mulighed for at skrue en del ned for den generelle bas og skrue op for subben. Og selvom det ikke giver helt den samme bløde lyd, så er det tæt på og det lader faktisk til at have hjulpet på en hel del af problemet. De små-test jeg kan lave på det her sene tidspunkt har indtil videre fået thumbs up fra naboen. :) Tak for idéen - jeg tester videre og finjustere når jeg ikke lige risikere at vække alle børn i nabolaget. Subwooferen bliver isoleret lidt med en flise her en af de nærmeste dage -men jeg er stadig interesseret i at høre andres erfaringer med evt at isolere baghøjtalerne lidt bedre, hvis nogen har leget med dette.
Redigeret af mibu - 01-November-2015 kl. 20:47 |
||
/Michael
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |