|
LØST - Ny harddisk i ViasatPlusHD (Pace) |
Besvar |
Forfatter | |
martinjochimsen
Ny bruger Oprettet: 29-December-2015 Sted: 2770 Kastrup Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-December-2015 kl. 20:48 |
Hejsa
Jeg har en 4 år gammel ViasatPlusHD boks (PACE TDS 865 NV), som er begyndt at give mange problemer. Den optager ikke altid det, som den bliver bedt om. Nogle gange optager den kun de første 5 minutter, og ofte hakker og springer den adskellige minutter i optagelserne. Min kone og børn synes især det er "MEGA" træls, når det sker, lige når vinderen af Den Store Bagedyst skal kåres!!! :-) Boksen er blevet opdateret med nyeste software, og harddisken er formateret et par gange, men uden at det har hjulpet. En ny boks koster 1199 eller 49 kr. i 24 måneder. Viasats tekniske afdeling mente, at det ville blive dyrere at skifte harddisken ud end at købe en ny boks. Jeg synes det er lidt spild af ressourcer! Da der ikke længere er reklamationsret på den, så er jeg parat til "selv" at gøre noget. Jeg kan jo ikke umiddelbart sætte en ny harddisk i, for så kommer jeg til at mangle Viasats software. Ville det virke, hvis jeg lavede en klon af den gamle harddisk og satte i i stedet for? Findes der uautoriserede værksteder, som har Viasats software, som kan lægges over? Med uautoriserede men jeg naturligvis ikke ulovlige, men blot "ikke-Viasat-værksteder-som-skal-ha'-kassen-for-et-simpelt-indgreb". Kan jeg selv downloade softwaren og installere? Hilsen og godt nytår. Martin :-)
Redigeret af martinjochimsen - 19-Januar-2016 kl. 01:13 |
|
DiscomanDK
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1417 |
Funktioner
Tak(0)
|
Softwaren er formentlig ikke på harddisken, men på selve boksen. Hvis jeg var dig ville jeg blot prøve at sætte en ny i. Jeg vil tro boksen selv formatere harddisken, så den vil virke i boksen. Hvis ikke, så kan du jo bare klone harddisken over på en ny harddisk.
|
|
stonefree
Bruger Oprettet: 20-September-2006 Status: Offline Point: 58 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jo du kan uden videre sætte en ny disk i - det eneste du mister er de optagelser der ligger på den gamle. Jeg gjorde det for nylig da den seneste software opdatering tilsyneladende under alle omstændigheder gjorde det nødvendigt at formatere den gamle disk. Og det er fuldstændigt lige ud af landevejen - der er masser af plads i boksen så ikke nogen grund til at spekulere over tykkelsen, der er plads til en hvilken som helst 2.5" disk.
|
|
JørgenT
Guld medlem Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5297 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men med 4 år på bagen og periodiske fejl ville jeg nok kigge på elektrolytter i strømforsyning, de kunne måske være udtørret? (kan give ustabil/for lav spænding) Hint: Prøv at Google "bad capacitors" Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 29-December-2015 kl. 22:15 |
|
martinjochimsen
Ny bruger Oprettet: 29-December-2015 Sted: 2770 Kastrup Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Mange tak for jeres MEGET hurtige (og opløftende) svar. Jeg vil først prøve bare at smide en ny HD i. I mellem tiden vil jeg så læse lidt op på elektrolytter! :-)
P.S. Hvilket filsystem skal harddisken mon have? FAT, NTSF, EXT4? Redigeret af martinjochimsen - 30-December-2015 kl. 00:59 |
|
Neobi/q
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2010 Sted: Haslev Status: Offline Point: 355 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du skal umiddelbart bare sætte den i boksen, og så lave en forced formatering fra fronten. Mener vidst nok det er "EPG + højre pil + venstre pil + EPG" når alle lamper lyser under opstart. (Kan være jeg er lidt rusten, prøv at tjekke viasat.dk)
|
|
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt
|
|
martinjochimsen
Funktioner
Tak(0)
|
PROBLEM LØST! Jeg har ikke længere de hakkende problemer med mine optagelser. Tak for input. Hilsen Martin |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |