recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nybegynder søger lidt gode råd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nybegynder søger lidt gode råd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nybegynder søger lidt gode råd
    Sendt: 01-Januar-2016 kl. 18:57
Hej alle og rigtig godt nytår Smile

Min kæreste og jeg skal have fundet os et nyt TV, og så kan vi jo lige så godt udnytte udsalget. Det er bare svært for en nybegynder som jeg, at gennemskue det hele, men måske det heller ikke er nødvendigt at gå så meget op i det, da vi ikke har særlig store krav til hvad et tv skal kunne.

• Det skal selvfølgelig vise et nogenlunde tilfredsstillende billede, men gør de fleste fladskærms tv ikke det i dag?
  • Det skal være på 55 tommer.
  • Det skal være et Smart TV, altså kunne gå på internettet og have de apps som Netflix, Viaplay osv.
  • Det skal koste omkring 5.000 kr.
Er der noget som jeg skal være opmærksom på til mit forbrug, og i denne lave ende af prisskalaen, eller er det bare at købe et, da de næsten alle sammen i denne lave ende kan det samme?

Jeg har selv set på dette 55 tommer fra Samsung. Det er godt nok lidt over budget, men hvis det er et godt køb, er det noget af det mest interessante jeg har fundet til den pris.

Men er der nogle af jer, som har et bedre forslag?

Mange tak Smile

Edit: Linkfix

Redigeret af Chrizzy - 01-Januar-2016 kl. 19:03
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 20:54
Slet ingen med et par gode råd ud af 55 hits? Embarrassed
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:31
Virker som et meget fornuftigt tv til prisen,selvom jeg ikke kender modellen. Men tror heller ikke man får meget tv i 55 tommer Str. For 5000.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Chrizzy Chrizzy skrev:

Jeg har selv set på dette 55 tommer fra Samsung. Det er godt nok lidt over budget, men hvis det er et godt køb, er det noget af det mest interessante jeg har fundet til den pris.

Men er der nogle af jer, som har et bedre forslag?

Nu du er over prisområdet, ville jeg skrabe 1000 kroner mere sammen og købe:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051090/TV/Panasonic-Viera-TX-50CX700E-Sammenlign-Priser

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:44
Lækkert TV fra Panasonic, men så kan man jo desværre bare blive ved må lige se på det. Tak for forslag.
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 23:20
X

Redigeret af Chrizzy - 01-Januar-2016 kl. 23:20
Til top
Snavsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-November-2006
Sted: Denmark
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snavsi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 13:50
i et tv til 5000.- tror jeg desvære du bliver ked af smart tv delen. 
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 14:05

Ja, Smart TV er ikke så smart, du kommer længere med en Chromecast, og endnu længere med en Nvidia Shield.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2016 kl. 14:27
Ja. Drop at fokusere på Smart-TV delen. Langsomt, dårlige apps og manglende opdateringer efter kort tid. Invester i en ekstra boks eller Chromecast, at sætte til TV'et. Apple TV 4 er det bedste, hvis du vil have adgang til danske apps som f.eks. ViaPlay, DR osv. direkte på TV'et, og ikke via en smartphone eller tablet. Chromecast er til gengæld dejlig billig.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu