recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bi amping
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bi amping

Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bi amping
    Sendt: 16-Januar-2016 kl. 17:55
Hej.

Nu er der sikkert en del af jer som tager sig til hovedet og tænker "for helvede fatter han bare ingenting" men jeg vover pelsen alligevel:)

Jeg har en marantz mm8077 hvor jeg ikke får brugt samtlige kanaler. Kan jeg biampe mine fronter på nogen måde? Højtalerne understøtter det men gør forstærkeren? Og i så fald hvordan gør jeg? Synes ikke det står i manualen:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 18:18
Du køber et phono split kabel (1 ind til 2). Så forbinder du front preout til de to kanaler du vil benytte. Derefter trækker du højttalerkabler fra det ene sæt udgange til basserne, og et sæt højttalerkabler fra de andre udgange, til diskant/mellemtoner.

Håber det er forståeligt, ellers skal jeg prøve med en tegning.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 28 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 08-Januar-2016
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hej.

Nu er der sikkert en del af jer som tager sig til hovedet og tænker "for helvede fatter han bare ingenting" men jeg vover pelsen alligevel:)

Jeg har en marantz mm8077 hvor jeg ikke får brugt samtlige kanaler. Kan jeg biampe mine fronter på nogen måde? Højtalerne understøtter det men gør forstærkeren? Og i så fald hvordan gør jeg? Synes ikke det står i manualen:)

Ifølge en bruger her på siden:
Det er ikke værd at bruge de penge på mht Y-splittere
Der er ingenting at hente ved Bi-amping andet end udgifter
Det er det han kalder fools bi-amping Smile

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 18:55
Jeg har prøvet at bi-wire setup'et i min stue: Denon PMA-2000 -> B&W 703, og efter at ha' testet med alt mulig forskellig slags musik, fra både vinyl, cd og stream, må jeg konstatere at jeg over hovedet ikke kan høre forskel. Eneste grund til at bi-wite må altså være, hvis man sææter et filter (eq) imellem, som man eksempelvis kun ønsker skal påvirke bassen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:21
Tusind tak for jeres svar.
Jeg troede bare der ville være en del at hente ved biamping, men gider ikke rode mig ud i det hvis der ikke er noget at hente:)
Da jeg havde min pioneer sclx 71 receiver lavede jeg "falsk" biamping ved at køre fronter til både front og surround back men det gjorde ingen forskel. Men med marantzen burde det vel gøre en forskel pga der er flere forstærkere istedet for kun 1 i min pioneer receiver
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af Thomas...c Thomas...c skrev:

Hej.

Ifølge en bruger her på siden:
Det er ikke værd at bruge de penge på mht Y-splittere
Der er ingenting at hente ved Bi-amping andet end udgifter
Det er det han kalder fools<span style="line-height: 1.4;"> bi-amping </span>Smile

Taler den bruger ikke om biamping af en surround receiver? Der er en væsentlig forskel til en decideret 7-kanals effektforstærker! Det kan ikke sammenlignes...

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg har prøvet at bi-wire setup'et i min stue: Denon PMA-2000 -> B&W 703, og efter at ha' testet med alt mulig forskellig slags musik, fra både vinyl, cd og stream, må jeg konstatere at jeg over hovedet ikke kan høre forskel. Eneste grund til at bi-wite må altså være, hvis man sææter et filter (eq) imellem, som man eksempelvis kun ønsker skal påvirke bassen.

Der er ingen som snakker om bi-wiring, men derimod bi-amping!

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:29
Jeg ville gøre det, da du vil få mindre pressede forstærkerkredsløb og du vil få en mere dynamisk og åben gengivelse, da det ikke går ud over diskant/mellemtone gengivelsen, hvis basdelen er presset.

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2016 kl. 19:33
Jamen Henrik B, så kan jeg godt tænke mig den tegning hvis du kan lave en for det du skrev var sort snak for mig:)
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 00:31

Jamen Henrik B, så kan jeg godt tænke mig den tegning hvis du kan lave en for det du skrev var sort snak for mig:)

Jeg skal starte med at beklage mine håbløse evner, når det kommer til at få tingene til at se smarte ud, i et billedbehandlingsprogram. Men nedenstående skal gerne gøre min forklaring forståelig - ellers spørg:

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 00:41
Tusind tak Henrik. Det giver fint mening. Nu forstår jeg hvordan det skal gøres:)

Jeg skal dog lige være sikker da billedet af forstærkeren er utydelig. Der skal gå 2 kabler fra begge splittere til forstærkeren. Det ene kabel fra hver splitter skal vel i front l og front r. De 2 andre kabler ( 1 fra hver splitter) skal de i eks. Surround back hvis de er ledige eller?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2016 kl. 01:06
Korrekt. Og det er fuldstændig ligegyldigt, hvilken indgange (hvad de hedder) du benytter på effektforstærkeren, da alle kanaler er ens.
Det vigtigste er sådan set, at du holder højre og venstre adskilt.
Husk i øvrigt at fjerne bøjlerne på højttalerne, inden du gør noget, ellers har det ikke den ønskede funktion.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  123 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu