|
Placeering af AP i nybyg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JFalkenberg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2007 Sted: Herning Status: Offline Point: 289 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2016 kl. 07:18 |
Hej
Jeg har brug for jeres input til hvor jeg med fordel kan placere en eller flere accespoints i vores nye hus som er under opførelse. Der bliver lagt fiber ind fra Energimidt, hvor deres boks kommer til at sidde i bryggerset. Derfra er planen, at elektrikeren trækker tomrør og kabel til de steder jeg angiver. Så spørgsmålene er; skal der placeres en eller to AP, hvor er den/de bedste placeringer og hvilke nogle vil I anvende? Den højre side af huset (indtil den stiplede linie) bliver udført med fladt tag, og den venstre del bliver udført med ensidig taghældning. Så jeg får ikke noget loftrum, hvor jeg kan trække eventuelle kabler senere. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Jacob' ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som det også foreslås i den næste identiske tråd, der kører i samme forum så:
Træk netværkskabler og antennekabler til alle rum, eller endnu bedre, som du selv foreslår, tomrør. Men sørg for at få dem i en ordentlig størrelse. Standard 16mm-rør kan du dårligt trække 1x netværk + 1x antenne igennem (eller 2x net). Jeg har selv fået trukket 15 stk 44 mm tomrør i vores nybyggede hus - og størrelse gør altså en forskel, nu hvor vi selv er ved at trække kabler i rørerne. Hvis du ikke vælger tomrør, så få gerne 2 eller flere netværkskabler til hvert rum, så du kan indrette efter behag efterfølgende. Viktualierummet eller kontornichen virker som oplagte steder at sætte et (ekstra) AP. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |