recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia shield eller Minix Neo X8-H plus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia shield eller Minix Neo X8-H plus?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia shield eller Minix Neo X8-H plus?
    Sendt: 29-Januar-2016 kl. 10:18
Jeg har nu kigget efter en erstatning til min WD tv live i snart en uge. Jeg har kigget på alt fra asus chromebox (mini pc), raspberry pi til android bokse. Jeg er dog kommet frem til, at jeg ønsker en android box. Jeg har også snævret valget ned til at stå imellem to. Nvidia shield eller Minix Neo X8-H plus.

Det jeg skal bruge boksen til er som mediecenter. Jeg skal ikke spille på den og kommer aldrig til det. I den forstand virker nvidia shield som et "forkert" valg, selvom jeg jo selvfølgelig bare kan lade vær at spille på den. Jeg ønsker heller ikke at bruge 4k delen til noget - ihvertfald ikke indenfor det næste år eller to. jeg kunne derimod godt tænke mig at kunne afspille 3d SBS, hvilket jeg ikke er sikker på shield kan, endnu?

Ellers har jeg tænkt mig at sætte en ekstern harddisk direkte til boksen, hvor jeg har noget film og musik på. Derudover vil jeg afspille videofiler fra min laptop via mit hjemme netværk. Jeg har desuden tænkt mig at bruge både plex og kodi på boksen.

Jeg ved simpelthen ikke hvilken af de to bokse der er det bedste valg. Jeg ved at nvidia shield har en blæser - frygter lidt den enten larmer når den spinner op eller at den støver til og sænker performance på boksen (ved ikke hvor let den er at rengøre?)
Jeg er dog klar over at shield har den bedste hardware af de to, hvilket selvfølgelig også er en fortaler for denne boks.

Hører gerne fra folk der har erfaring med en af disse bokse, eller endnu bedre, dem begge :)

Shield review: https://www.avforums.com/review/nvidia-shield-android-tv-review.11980
Minix review: https://www.avforums.com/review/minix-neo-x8-h-plus-review.11345

Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 13:06
Hvorfor investere i en maskine som du sikkert ved at du ville udskifte om 1-2 år ?
Jeg havde  selv WD TV Live & Dune HD maskinerne. Men har solgt begge og gået over til Nvidia Shield. Det fortryder jeg slet ikke. Hvis du bare ville se film osv med den så køb 16GB versionen. Det har jeg gjordt. 

Har spillet 2 gange på den....meen det er jeg for gammel til (40 år gammel)   :-)

Som du kan se kører Elgiganten kampagne på den igen....incl fjerbetjening til 1599,-
Jeg købte min efter jul sidste år for 1299,- incl fjernbetjening.

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/medieafspiller/NVIDIASHI16GB/nvidia-shield-android-tv-16-gb
Til top
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 13:07
Nvidia har blæser KUN på 500gb versionen. Min er på 16GB og er lydløs.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2016 kl. 20:19
Shield kan godt afvikle 3D sbs, kender faktisk ikke til en streamer der ikke kan det, men den kan ikke afspille 3D BD iso
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu