recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UniFi AC Pro AP langsommere end Apple Extreme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UniFi AC Pro AP langsommere end Apple Extreme

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UniFi AC Pro AP langsommere end Apple Extreme
    Sendt: 01-Februar-2016 kl. 19:44
Jeg har læst rigtig meget godt om UniFi AC Pro AP, og det undre mig derfor meget, at den faktisk er langsommere end Apples Aiport Extreme fra 2013, som det kan ses her:

Er der nogen der har en forklaring på, hvorfor et super produkt som UniFi AC Pro AP ikke kan hamle op med Apples Aiport Extreme fra 2013?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 02:21
Du sammenligner en sportsvogn med en traktor.

Sportsvognen er hurtig på vejen, men klarer sig dårligt i marken. Det modsatte gør sig gældende for traktoren.

Ubiquiti er rigtigt godt til mindre virksomheder hvor der måske er 20-30 enhedee pr. accesspunkt.
Her er det vigtigere at alle har forbindelse fremfor at nogle kører hurtigere end 500Mbit.
Vi har 12-14 accesspunkter som sjældent giver problemer.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 06:39
Så køber du da bare Apple modellen.    Nemmere er det da ikke.

Nu er jeg ikke helt klar over hvad du ønsker med din post ?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 10:07
Slettet

Redigeret af quarkir - 02-Februar-2016 kl. 10:07
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 10:28
Som Cyberguruen siger, er Unifi-produkternes styrke, at de har bedre funktionalitet til at håndtere flere brugere eller dækning af et større område frem for rå hastighed fra en enkelt klient.

Hvis man har et stort hus, lyder opfordringen typisk her inde, at man opsætter to WIFI-routere/AP's med samme SSID/kodeord. Men de arbejder ikke sammen, så det er den enkelte klient, som skal beslutte sig for at flytte fra det ene AP til det andet. Det er ikke altid det sker, så man kan ende med at ha' dårlig forbindelse, når man flytter sig fra den ene ende af huset til den anden.

Netop dette gør Unifi-AP'erne bedre - de flytter aktivt klienterne rundt mellem de enkelte AP'er, og man kan endda følge med i dette i controllerens log. Det er selvfølgelig super anvendeligt i en stor installation, men gi'r også mening i et stort hus. Vi bruger systemet på arbejdet som en særdeles god value-for-money enterprise-løsning, hvor en tilsvarende Cisco-løsning havde mangedoblet prisen.

Og så skal man jo huske ikke kun at kigge på graferne... Fra samme artikel:

"Things were a little more balanced in the real world. For file transfers over both AFP and SCP, the Pro scored between 480-500Mbps and the Airport Extreme drifted around 540-580Mbps; any practical speed difference between the Airport Extreme and the UniFi UAP-AC-Pro has been too small to make any kind of noticeable difference in my usage. The only thing I’ve noticed, really, is that since switching to the UniFi WAPs, I now have Wi-Fi in my detached garage and back yard, and I can stream music over Wi-Fi when I’m out in the garden."
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 10:47
og, modsat consumer APs så kan ubnt håndtere roaming/handover som huntiedk er inde på
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 17:13
Mange tak for de gode forklaringer Smile

Tror jeg vælger UniFi over en Apple Extreme så.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 17:19
Regner du med at have en masse wifi gæster, som konstant flytter rundt i huset ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Regner du med at have en masse wifi gæster, som konstant flytter rundt i huset ?
Nej det gør jeg vel egentlig ikke. 

Det er ikke nemt at vælge. I må meget gerne byde ind med argumenter for det ene og det andet :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 21:09
Asus Dark Knight siger jeg bare... Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 17:48
Jeg har lige købt nogle UniFi AP AC Pro og en enkelt Unifi In-wall fra Ubiquiti og er i gang med at sætte det op.

Min "gamle" w-ifi installation bestod af følgende.

1 stk TP-Link EAP220
2 stk ASUS RT-AC66U
1 stk D-Link 655

TP-Link'en og de 2 ASUS dækker hovedbygningen og D-Link'en benyttes i en anden bygning.

Mit umiddelbare indtryk af de nye AC AP's fra Ubiquiti er at de giver en bedre dækning i forhold til de gamle AP's jeg har og det er uden at jeg på nogen måde har optimeret placeringen af dem. Jeg har ikke rigtigt prøvet Unifi In-wall enheden endnu. Min forventning er at den ikke dækker så godt som et mere traditionelt AP, men den ser godt nok lækkert ud, når AP bare er bygget ind som et netværks stik i væggen.

Nogle af de argumenter jeg bruger overfor mig selv er bedre kvalitet/stabilitet og sikkerhed. På AP's målrettet imod forretningsbrug har jeg en forventning om bedre support - herunder firmwaren opdateringer i længere tid.

Derudover understøtter de f.eks. op til 4 SSID's pr. enhed. Helt konkret, så har vi en lejer hvor jeg har etableret et særskilt wi-fi til hende. Der er også andre enheder jeg ønsker at få separeret fra hinanden, så jeg kan styre flowet af informationer imellem dem og til/fra internet og få det hele igennem min firewall (pfsense) - men det er nok mest fordi jeg arbejder med IT sikkerhed og syntes det er interessant.

Men det fedeste er dog hele softwaren til at styre alle UniFi enhederne. Glæder mig til at få monteret dem alle sammen.

Redigeret af hedberg - 19-Maj-2016 kl. 21:04
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2012
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 20:24
@hedberg

Er det deres PC software du bruger til opsætning af dem?
Hvad er der af specielle muligheder i det.

Jeg har selv et UniFi AP AC Lite, men brugte deres android app til opsætning.
Det var super nemt, men de mere avancerede features var der ikke.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu