recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad sker der lige på rec.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad sker der lige på rec.dk

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kallespears Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-April-2011
Sted: Esbjerg Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kallespears Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad sker der lige på rec.dk
    Sendt: 15-Februar-2016 kl. 05:38
Gud i himlen, hvor er det pinligt at komme forbi rec.dk efterhånden.

Der er jo nærmest ikke en eneste nyhed på forsiden, hvor folk ikke brækker sig over Apple.
Stop det dog.

En stor bunke trolls...

Er da ikke underligt der ikke kan blive fred i verden, når man ser hvordan rec.dk læserne opfører sig over for hinanden.

Nogen af de indlæg der er kommet her de sidste par dage, får jo Nationen på EB til at ligne en Morten Koch film.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 07:07
Har aldrig læst kommentarer til nyheder af samme grund.
SVP03
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Februar-2010
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

Er da ikke underligt der ikke kan blive fred i verden, når man ser hvordan rec.dk læserne opfører sig over for hinanden.

Hvorfor er det altid fred i verden man realletere til. Håber at krig udløses af væsentlige andre grunde end mening omkring apple produkter.

Hvis vi ikke må være uenige, så burde Danmark ikke være demokratisk, for politikere må jo ikke være uenige, for hvis de er, så for vi aldrig fred i verden. Men jeg siger personlig nej tak til Nordkoreanske forhold i Danmark.

Problemet med Apple er at en stor del af ejerne, kun ser Apple som producent (eller gud) og en stor del af dem der ikke ejer Apple, men at den der vælger Apple er snot dumme. Derfor opstår der gnidninger. 

Kan da godt give dig ret i at tonen efter min mening nogle gange bliver for meget, men er 99% af tiden efter min mening helt i orden. 

Jeg kan næsten regne ud at du aldrig læser !Nationen, hvis du syntes at tonen her er meget slem.  
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 11:42
Jeg tror, at vi blive nødt til acceptere, at der er nogen, der er ved "brække sig over Apple" - der er også en masse der brækker sig over Philips, Sony, Samsung, Microsoft, Google, DR, Java og mange andre produkter og producenter. Lad folk beholde deres ret til at synes, sige og skrive, at Apple er fantastisk eller roden til alt ondt! (... men de må meget gerne forsøge at begrunde det sagligt!)

Jeg er mere bekymret for, hvordan vi her i dette forum og på andre sociale platforme omtaler hinanden - og det omfatter både Apple fans og -haters. Når vi kalder nogen for snot dumme, intellektuelt begrænsede eller det der er værre, fordi de ikke deler "vores" opfattelse af om Apple (eller Philips eller....) er godt eller skidt, så synes jeg stregen er overskredet.

Jeg er sikker på, at hvis bemærkningerne i stedet var faldet på et værtshus efter mørkets frembrud, ville det som minimum have medført nogle hævede øjenbryn og en del løse tænder - men når man skriver det her eller på andre sociale medier, så er det ok tone.....(?) Nej, lad være med at skrive noget, som du ikke vil sige, hvis du sad over for pågældende - og hvis du alligevel vil kalde den anden for snot dum - så lad alligevel helt være med at skrive/sige noget!

Prøv i øvrigt at læse denne her - den giver måske forståelse:

Redigeret af miri - 15-Februar-2016 kl. 11:43
miri
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 11:42

Der er jo nærmest ikke en eneste nyhed på forsiden, hvor folk ikke brækker sig over Apple.
Stop det dog.

En stor bunke trolls...

Nogen af de indlæg der er kommet her de sidste par dage, får jo Nationen på EB til at ligne en Morten Koch film.

Lige pt er apple altså heller ikke skide populær med deres seneste error-53 stunt, heller ikke blandt en hel del apple fans.
Måske derfor tonene er lidt anderledes hård lige for tiden.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 11:52

Stop det dog.

En stor bunke trolls...

Hvad sker der lige for dit indlæg!

Self. brokker folk så over Apple lige nu - de har ikke opført sig så skide smart!
.....
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 13:40

Stop det dog.

En stor bunke trolls...

Enig. Der hersker en del trolls over i kommentarsporet. Lidt ærgeligt at muligheden for en saglig debat skal ødelægges. Synes efterhånden også at det sniger sig ind på forummet her, hvor folk ikke kan acceptere at de debatterer mod bedrevidende og decideret argumenterer med falske informationer.

Jeg overvejer, om jeg ikke bare skal holde mig væk.
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-August-2006
Point: 2066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

... de debatterer mod bedrevidende og decideret argumenterer med falske informationer...
Men generel mistænkeliggørelse af andre - uden jeg egentlig helt ved hvem - er måske ikke lige det der gavner tonen? Kan vi ikke anstrenge os for, at gå efter bolden - i stedet for (med)spilleren ???
miri
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

... de debatterer mod bedrevidende og decideret argumenterer med falske informationer...
Men generel mistænkeliggørelse af andre - uden jeg egentlig helt ved hvem - er måske ikke lige det der gavner tonen? Kan vi ikke anstrenge os for, at gå efter bolden - i stedet for (med)spilleren ???

Jeg ser skam meget gerne, man går efter bolden. Jeg tror ikke, det vil gøre diskussionen bedre (denne tråd) at der udpeges enkelte elementer/brugere. Jeg har ingen intentioner om, at starte en gang mudderkastning. 

Når jeg skriver, at jeg oplever problemer med debatniveauet her på forummet, bør jeg vel også begrunde min påstand.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 16:13
Jo, men der er jo en årsag til, at mange af de "Gamle" medlemmer er forsvundet. Tidligere - for år tilbage, var recordere.dk et hyggeligt sted at være og skrive i og for.

Mange de hyggelige medlemmer er for en stor del pist væk - desværreSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 17:20
Løsning: Lad være med at læse det
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bibihest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2016 kl. 18:46
Det er nu ikke Recordere det er galt med, det er generelt alle steder og der kommer kun mere og mere af den slags.
Når flere og flere voksne kan sidde på nettet og svine hinanden til fordi nogen ikke har samme mening, så er det ikke så mærkeligt at mange yngre der også læser med, får samme indstilling og så kører det bare derud ad.

Næsten lige meget hvor du kigger hen, så snart der debatteres, er der folk der bliver personlige og går efter alt andet, end det emnet drejer sig om.

Eneste måde at slippe af med det, er at ignorer folk og lad være med at svare, i stedet for at starte en diskussion der alligevel ikke kan vindes. Er der fx. en "Apple er kun for fanbois" eller "Apple er dårligt" post, så hop videre og lad være med at gå ind i en diskussion om det. Det sker jo HVER eneste gang at nogen lige skal forsvare sig og helst have det sidste ord, uanset hvor langt det allerede er kørt ud :/.

Så alt i alt er det ens eget ansvar at være med til at gøre siden/nettet til et bedre sted.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu