|
Windows.old? |
Besvar |
Forfatter | |
Chrizzy
Pause fra forummet Oprettet: 17-Juli-2009 Status: Offline Point: 499 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-Februar-2016 kl. 07:13 |
Jeg formaterede en computer med Windows 10 og installedere det igen. Der efter kørte jeg Windows Update over flere gange, og den hentede en masse ny opdateringer inkl. en større Windows version tror jeg.
Efter den er færdig, kan jeg nu se at der er en mappe under C: der hedder "Windows" og en der hedder "Windows.old" og den "Windows.old" fylder alligevel 16GB. Kan jeg slette den for at frigive lidt mere plads på harddisken, og hvorfor skal den overhovedet være der? Og i så fald, hvordan fjernes den? Tak
Redigeret af Chrizzy - 19-Februar-2016 kl. 07:18 |
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Tror jeg fandt noget inde i Windows diskoprydning. Slet tidligere installationer af Windows. Prøver at fjerne den der.
Ret mig hvis jeg er helt forkert på den. Maskinen er som sagt formateret, så har intet at miste
|
|
Tbent
Bruger Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan ganske rigtigt fjerne windows.old ved i diskoprydningen at sætte flueben i fjern tidligere installation, som du selv beskriver.
|
|
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro, Google Tv, Marantz SR5013 Sony BDP-S550 Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300 Sonos Play5, Connect, Move Server Asrock J4205 med Ubuntu |
|
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Din Windows.old mappe ligger der udelukkende for, at du kan fjerne de enkelte opdateringer igen. Hvis maskinen kører fint, kan du roligt fjerne den.
M.v.h. |
|
Chrizzy
Funktioner
Tak(0)
|
Ja tak alle sammen. Jeg kunne også læse at den selv ville slettes automatisk efter 30 dage, men computeren køre ganske fint, så har ingen grund til at der ligger en mappe og reserverer 16GB når jeg kun har 128GB på C:
Tak for svar.
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Funktioner
Tak(0)
|
På Windows 7/8 systemer kan det ikke anbefales at fjerne Windows.old manuelt. Jeg kan ikke svare på om det samme gør sig gældende med Windows 10, men der er overvejende sandsynlighed for at samme ting gælder.
Man skal brug Windows "Diskoprydning" eller på engelsk Cleanup Utility, kørt som administrator. åben start og skrive "cleanmgr" højreklik og vælg "Kør som administrator" Nu kan man finde og fjerne den gamle Windows i listen, det vil sikkert være det eneste som fylder over 5 GB
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |