|
HEOS og Micropod - hjælp til en ukyndig |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Svæk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 14-April-2009 Status: Offline Point: 18 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Februar-2016 kl. 17:55 |
Hej recordere
Jeg er nær ved kompetenceløs i forhold til forstærkere, højttalere og sammenhænge enheder imellem. Jeg har et spørgsmål, som jeg drister mig til at stille: Aktuelt har jeg et setup med en HEOS amp (http://www.hifiklubben.dk/streaming/heos-by-denon/heos-by-denon-heos-amp-tradlos-forstarker/) og to Scandyna Minipods (http://www.hifiklubben.dk/hojttalere/kompakthojttalere/scandyna-minipod-mk3-kompakthojttaler/) De er forbundet med et standard højttalerkabel. Nuvel: Jeg ønsker at udvide systemet med en lille højttaler i et andet lille rum, som ikke rigtig er i nærheden af HEOS amp'ens placering. Jeg har en enkelt micropod, som jeg godt kunne tænke mig at bruge til formålet - og meget gerne koblet til HEOS amp'en. Kan det på nogen smart måde lade sig gøre, eller tegner det til at blive et urealistisk projekt? Nogen som har tips i denne anledning?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er kun tilslutning for et sæt højttalere, og det er ikke Smart kun at belaste med en højttaler. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hvis man nu kaster alle hæmninger og investerer i endnu en micropod - hvordan er det så smart at forbinde dem til HEOS'en, hvis det er for uhensigtsmæssigt at trække kabler?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det gør man ikke. Det er passive enheder de kræver et kabel, det ville de også gøre hvis de var Aktive. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Tak for svar og hjælpsomhed. Jeg havde fornemmelsen af, at HEOS-enheden havde en eller anden form for trådløs kompetence via wifi (dog ikke selve forstærkerdelen), men det så nok ikke være hjælp i den her situation. Tak.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19748 |
Ved at købe endnu en heos. Køb en heos1 og glem micropod. Klaus |
|
![]() |
|
jsj1 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2009 Status: Offline Point: 291 |
+1 Ja, og Heos 1 lyder ganske fornuftigt
|
|
Mvh
Jan |
|
![]() |
|
Tak til Klaus og jsj1 for de indsigtsgivende bidrag.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |