recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har du styr på dine private billeder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har du styr på dine private billeder?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dreamer81 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamer81 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Har du styr på dine private billeder?
    Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:17
Jeg tænker lidt om der er andre som mig der har udfordringer i forbindelse med ens private foto samling

1. Hvor opbevarer du dine billeder
2. Er der løbende backup af dine billeder
3. Hvordan udvælger du billeder og laver albums fra flere kilder (spejlrefleks kamera, iphone, konens iphone)
4. Hvor deler du billeder med familie?
5. Har du tænkt på privatlivsindstillinger, fx hvis du deler på facebook så mister du dine rettigheder
6. hvordan er dit workflow for billeder
7. Hvordan ser du dine albums/billeder på smartphone/appletv/tv/computer/ved-en-ven ?

har selv ca 45000 billeder som fylder ca 120 GB. Er spændt på at høre om andre har lign. udfordringer?

Redigeret af dreamer81 - 29-Februar-2016 kl. 10:18
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 10:46

1. På HDD og Google Photos
2. Google Photo
3. Albums på HDD og Google Photo
4. Via Google Photo
5. Bruger ikke Fjæs, Pipfugl eller andet.
6.
7. Google Photo.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af dreamer81 dreamer81 skrev:

Jeg tænker lidt om der er andre som mig der har udfordringer i forbindelse med ens private foto samling

3. Hvordan udvælger du billeder og laver albums fra flere kilder (spejlrefleks kamera, iphone, konens iphone)
5. Har du tænkt på privatlivsindstillinger, fx hvis du deler på facebook så mister du dine rettigheder
7. Hvordan ser du dine albums/billeder på smartphone/appletv/tv/computer/ved-en-ven ?

har selv ca 45000 billeder som fylder ca 120 GB. Er spændt på at høre om andre har lign. udfordringer?

1. Kedeligt spørgsmål Wink - Når man gentagende gange skifter system/hdd osv.. Så er en løsning med Hdd en udfordring. Jeg forsøger at samle mine billeder 2 steder. På min lokale server, og så ligger de på snart indtil flere løse diske, som er blevet udskiftet undervejs.. Ja, jeg er bestemt ikke nok disciplineret nok, hvad dette angår. Jeg "glemmer" tit at kopiere billederne til serveren. Jeg glemmer tit at kopiere billederne fra enheder/mobil til server, fordi det skal ske manuelt, og jeg skal via min PC.
2. ja og nej, jf. pkt 1, så er det et problem Embarrassed
3. Kopiere rub og stub. Og tror på jeg en dag får tid til at sortere dem.. Den dag bliver nok når jeg har rundet 65/70 år. Ellers er det fuldstændig usorteret medmindre jeg kopiere mapperne direkte over, som er dato stemplet med måned og år.
4. Deler ikke, udover på lokal server. En sjælden gang imellem kan der ryge et billede på fjæsbog. Men så er det mere ligegyldigt.
6. Af helvedes til.. Når døgnet en dag får mere end 24 timer, så kan det måske lade sig gøre at lave et tilpasset workflow.
7. Ikke forstået? 

Egentlig er/var det min plan, at få et system, der helt automatisk synkroniseret mine enheder (primært mobiltelefoner), og pr automatik overførte (og synkroniserede) mine billeder til min server, når jeg kommer hjem. Dvs. lige så snart jeg træder ind i mit lokale net. Dernæst skulle min server sættes op med en cloud løsning, der en gang om måneden eller lign. synkroniserede billederne fra serveren til en cloud løsning. Igen helt automatisk.
Jeg er strandet i at finde en løsning, der er nem at have med at gøre, lokalt. De fleste enheder i dag, de kan dele/kopiere til cloud løsninger. Fx kan man få en mobil til at kopiere et billede direkte til One drive Google drive, Dropbox eller lign.. Men at lave en decideret automatisk kopiering/synkronisering til lokal server, det er noget anderledes. Og indtil videre har jeg ikke fundet en god løsning. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 14:22

Min opsætning:
  1. Hjemme på egen server

2. Ja - ekstern lokation

3. Har kun spejlrefleks

4. Viser dem på mit mediecenter

5. Har ingen konti på sociale medier

6. Tager billedet, men lægger det ikke "on-the-lineLOL

7. Ser ikke billeder på andre enheder end dem i hjemmet.

Redigeret af Cyberguyen - 29-Februar-2016 kl. 14:41
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4053
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 14:37
Vi har har vores på nas. Og plex serveren holder styr på billed mapperne. Og har plex på mobil, pc, tablet og chromecast
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2016 kl. 16:57
Jeg gør ikke det store i billeder, men min kammerat har et hav familiefotos på sin server og den laver backup af disse til min server hver nat, ved hjælp af Crashplan.

Du har for øvrigt ikke ret i at du mister rettigheder ved at uploade til facebook, ophavsretten til dine billeder er stadig din, du giver blot facebook lov til at bruge dine billeder. 

Det er for øvrigt ikke en skid anderledes end hvis du oploader et billede her på recordere.

Hvis jeg tager et billede af mit setup og poster det i en "se mit setup" tråd her på recordere, så er det mig og ingen anden der har ophavsretten til det billede.

Når du så besøger tråden og ser det billede jeg har taget, så har recordere faktisk lavet en digital kopi af mit billede og sendt det til din browser - det må de ikke, med mindre jeg har givet dem brugsret til billedet. 

Du kan derfor være temmeligt sikker på, at idet du opretter en profil her på recordere så giver du dem samtidig brugsret til dine billeder og de tekster du forfatter - ellers kunne forummet her ganske simpelt ikke fungere.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 08:11

Som så mange andre her:

1. De bliver kopieret til min NAS samt et kopi på en ekstern HDD (med ens struktur på de to)

2. Se punkt 1

3. Billederne er som udgangspunkt sorteret efter tidspunkt i en mappestruktur med \år\måned\ derudover kommer der nogle ekstra mapper fra særlige begivenheder eller samlinger som kommer til at ligge under året med en anden titel (her vil der stadigt være et kopi i år\måned\ strukturen).

4. Familie? Dem der bor i huset har adgang til billederne, resten af familien må se dem når de kommer forbi - så kan vi også snakke om dem samtidigt med.

5. Jeg gider ikke at dele på facebook (bruger dog automatisk google photos med min android telefon), skal de deles sker der via min egen side (eller photostation fra NAS'en)

6. Jeg kopiere som udgangspunkt alle "originaler" (kan man snakke om det i digital format?) ind i mappestrukturen på NAS og ekstern HDD. Hvis der er nogle billeder der skal arbejdes videre med bliver disse som regel kopieret ud i en lokal folder (for ikke at skulle arbejde på netværket, og for at have dem med mens arbejdet finder sted) og jeg bruger som regel lightroom til at gå igennem dem. Når de er færdigt-bearbejdede kommer de retur under året, men i en navngivet mappe (ikke måned)

7. De kan tilgås via NAS'en - det er ofte kun de sorterede udvalgte billeder der kigges med venner og anden familie. Jeg syntes selv ikke at der er noget der er meget værre end at skulle sidde igennem 700 billeder fra en eller anden ferie/begivenhed, hvad blev der af at sortere og udvælge?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19563
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 08:42

D: drevet på min computer.

Sammen med resten af data på min computer

Det blandes sammen
Har en række mapper det kommer i, når jeg lægger dem ind:
Min mappe med mine hobbyting, de andre ikke gider at kigge på.
En der er mine billeder
En der er konens billeder
En der er knægtens billeder
Alle steder er der undermapper med dato og beskrivelse, alle har adgang til alle billeder.

D: drevet på min computer, tænd for den, så kan du se det.

Nej, er ikke på sociale medier

Ind på D: drevet i de rette undermapper.

Ved computeren, eller ved at smide dem på et transportabelt medie.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 10:09

1. Alle billeder loades automatisk til mine andre Apple enheder via wifi. Billeder i sms ligeså.
2. Ja via Timemachine på Mac'en.
3. Laver ikke albums.
4. Via sms.
5.
6. ?
7.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Vi har har vores på nas. Og plex serveren holder styr på billed mapperne. Og har plex på mobil, pc, tablet og chromecast

Hvad gør du i forbindelse med indbrud/brand?

M.v.h.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 10:20
1. Mine på min PC, konens på hendes PC og alle billeder kopieres til en NAS og deles lokalt.
    De gemmes under dato med et emne/titel.
2. Pt. ikke andet end at alle billeder ligger 2 steder som beskrevet i pt. 1.... det ændre sig måske...
3. Vi har hver vores blog som anvender redigerede billeder....
4. De ser vores blog's.
5. Vi ejer stadig vores billeder, men selvfølgelig kan de blive misbrugt af andre (ulovlig).
6. Kopier til PC i omtalte mappe struktur. Når der er tid/lyst redigeres billeder til vores blog's.
7. Min blog kan vise billederne i full-screen i HD opløsning, ser fint ud på både PC og tablet.

Her lidt flere billeder, vi har rundet 2TB (NAS'en skulle oppraderes :-)).

Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2016 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør du i forbindelse med indbrud/brand?
M.v.h.

Tak for det indspark, klart noget jeg nok også må tænke over!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu