|
Hvor kan Yamaha YSP-5600 ATMOS soundbar testes? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Marts-2016 kl. 12:21 |
Nogen der ved hvilke fysiske forhandlere der har Yamaha YSP-5600, så man kan høre den i brug?
http://www.recordere.dk/2015/08/yamaha-atmos-soundbar-har-44-hoejttalere/ Redigeret af Tobster - 06-Marts-2016 kl. 12:22 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man kan godt nok få meget andet til 23k
![]() |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det ser ud til at du bare må bestille den hjem og teste den
http://www.pricerunner.dk/pl/86-3095930/Hjemmebiograf/Yamaha-YSP-5600-Sammenlign-Priser Klaus |
|
![]() |
|
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
@Kampus: Den har vist aldrig kostet 23.000
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Heller ikke mig der siger det:
"Pris og tilgængelighed Yamaha YSP-5600 inkl. trådløs subwoofer ventes at lande på en pris omkring de kr. 23.000,- . Kommer til salg i september måned." |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Den koster som jeg husker det omkring 13-14K. Fidusen ved Yamaha´s YSP (Yamaha Sound Projector) er jo, at man et stykke hen ad vejen kan opnå surround lignende lyd. Det store problem (har jeg jo erfaret), at resultatet af lyden er nærmest uhyggelig afhængig af rummet indretning faktisk på alle måder, og der skal virkelig arbejdes med indstillingerne for at opnå et fornuftigt resultat - det er bestemt ikke bare at køre en autokalibrering
![]() |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
@ Hother. Hvordan foregår denne kalibrering? Er det noget med at måle op til placering af vægge osv?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der medfølger en målemikrofon, hvor det hele så kan foregå automatisk. Men resultater bliver oftest bedst, hvis man selv indstiller, eller justerer måneresultaterne efterfølgende. M.v.h. |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Autokalibreringen er helt som på en surround receiver, og man har i indstillingerne stort set de samme parametre tilgængelige. Du kan vælge mellem stereo, 5.1 og 7.1 setup - + Atmos. Et lille eksempel fra min egen lille YSP 2500, her kunne jeg kun sjældent høre mine "surround back højtalere". Dette blev i nogen grad afhjulpet med at "Skrue op" for disse imaginære højtalere. Men jeg er egentlig ret glad for min YSP 2500, selvom rummet ikke er ideelt. ![]() I øvrigt kan du læse mere op opsætningen af min YSP 2500 i min biotråd. Bemærk også, at placeringen af subwooferen heller ikke er ligegyldig: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124385&PN=112&title=hothers-setup-2-nu-med-panasonic-tx65cx800e
Redigeret af Hother - 06-Marts-2016 kl. 13:20 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
And.- ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2008 Status: Offline Point: 71 |
Jeg har sådan en soundbar herhjemme (Fik presset den på 12900kr plus vægbeslag) :D Jeg er dybt imponeret over den, men kan se du ik lige bor i nærheden, så kan desværre ikke vise den frem. Men hvis du har spørgsmål, så skyd ;D
Redigeret af And.- - 06-Marts-2016 kl. 20:47 |
|
![]() |
|
@And - det var en skam. Ville ellers have været fint.
Hvad fodrer du den mest med? Mange Blu-ray? Hvad med alm tv og Netflix ? |
|
![]() |
|
And.- ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-April-2008 Status: Offline Point: 71 |
Ye, er fra KBH :) ! Flest bluray, men os alm tv / sport : ) Dog er det udelukket at bruge den uden sub.. Det er en nødvendighed ! Men bruger dog en jeg havde i forvejen, der følger et trådløs kit med os, hvis man vil bruge det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |