recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Smart-tv:Optage på memorystik / hastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Smart-tv:Optage på memorystik / hastighed

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nilsson.fam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Marts-2016
Sted: København
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilsson.fam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Smart-tv:Optage på memorystik / hastighed
    Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:35
Hej brugere.

(USB. Stik i smart.tv)

Kan man optage et tv-program på memorystik, eller er
en sådan ikke hurtig nok. I så fald hvilken "class" / hastighed?
Det er ikke et 4K-tv.

Thanks.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 21:52

Der anbefales at der bruges en HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2016 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Nilsson.fam Nilsson.fam skrev:

eller er en sådan ikke hurtig nok. I så fald hvilken "class" / hastighed?

Hej.

Det er min erfaring at de langsomme USB Stiks er Hurtige nok til at Optage et TV program.
Der hvor de langsomme USB stiks halter er, når jeg gerne vil kopiere filen over til en PC.

Hvis jeg har optaget en udsendelse på 30 minutter. Syntes jeg at det er MEGET langsomt hvis det tager 3 minutter at kopiere filen over på en PC.
Selv om Det sker 10 x hurtigere.

For almindelige Class 10 USB Stiks tager det adskillige minutter. Alt for længe hvis der bare er 2-3 filer der skal flyttes.

Hilsen Carsten.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilsson.fam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

eller er en sådan ikke hurtig nok. I så fald hvilken "class" / hastighed?

Det er min erfaring at de langsomme USB Stiks er Hurtige nok til at Optage et TV program.
Der hvor de langsomme USB stiks halter er, når jeg gerne vil kopiere filen over til en PC.

Jeg siger tak for svar.
God weekend.
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 17:41
Jeg har ikke haft held med at bruge en USB stick til mine fjernsyn (2015 LG og 2012 Samsung) - har prøvet 3-4 forskellige og gik tilbage til HDD der virker
Er der evt et trick så de kan virke eller er det kun på nye modeller eller andre mærker man kan bruge USB sticks?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2016 kl. 20:11

Det er nemlig vanskeligt at bruge en sådan, har et par stykker som ellers har høj skrive hastighed, men når De testes kan de ikke bruges, derfor anbefales det at bruge HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 03:44

Hej brugere.

(USB. Stik i smart.tv)

Kan man optage et tv-program på memorystik, eller er
en sådan ikke hurtig nok. I så fald hvilken "class" / hastighed?
Det er ikke et 4K-tv.
Thanks.
Det kommer an på hvilket mærke og hvad producenten skriver i manualen vedr. usb optagelser, og bl.a. max-størrelsen på USB stick eller harddisk.

Desuden kommer det også an på hvilken kvalitet USB stikket har. Der kan nemlig være stor forskel vedr. kvalitet og holdbarhed på de forskellige mærker. Og om de i det hele taget er kompatible med de forskellige producenters modeller.

Så tjek din manual/brugsanvisning/eHelp, som enten kan findes i selve menuen på Tv'et eller på producentens supportsider. 
Her står der også tit noget om, hvilke USB enheder der er testet sammen med deres modeller.

Redigeret af Roland - 02-April-2016 kl. 03:46
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2016 kl. 12:58
Jeg har købt 3 stk. forskellige Medion USB sticks i Aldi. Der har ikke været problemer med at optage på nogen af dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
andersp2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersp2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 13:16
Har tidligere brugt en Kingston 32 gb usb stik uden problemer, eneste ulembe er at tvet hele tiden melder at pinden næsten er fuld hele tiden.

Er nu gået over til at bruge en 3,5" samsung Ide disk og det fungere uden problemer.
Der findes nøgle usbnøgler der kan skrive med 100k mb /sek, så de må kunne bruges også.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilsson.fam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2016 kl. 15:32
Tak for rigtige mange svar.

Konklusionen er vel, at med de mange parametre der er, må vi bare prøve os frem.

Thanks alle sammen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu