|
DIY ide: TV og fastrammelærred i samme rum |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Himan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-April-2016 kl. 20:55 |
Jeg har fiflet lidt med problemet med at have TV og projektor i samme rum, så jeg tænkte jeg vil dele den løsning jeg har fundet frem til. Jeg håber emnet er i den rigtige kategori. Tidligere havde jeg et 42" plasma som ikke var særligt praktisk, at have i samme rum som projektoren. Enten skulle TVet stå foran lærredet og så køres til side, når jeg ville se film på lærredet. Eller TVet kunne stå i siden af rummet og jeg kunne vælge at flytte lænestolen eller sidde akavet, når jeg ville se tv. Eller jeg kunne bruge et andet rum til TVet. Nu er 42"-tv'et solgt og jeg har anskaffet et 32" istedet. Løsningen på mit problem fremgår af billederne: ![]() ![]() ![]() ![]() Der er sikkert andre der har lavet noget lignende, men jeg ville alligevel dele ideen.
|
|
![]() |
|
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fin løsning på 'problemet'.
![]() |
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
![]() |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Super løsning på problemet.
![]() |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er sgu ret godt fundet på :)
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Så du bruger ikke dit fine anlæg til TV'et?
|
|
.....
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Fin løsning, men man kunne også gøre det "omvendt"...
Montere lærred på en plade som er hængslet fast i loftet. Når man ikke bruger det vipper man det bare og til loftet og låser det med skydebeslag.. så kan anlægget udnyttes til begge... |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Himan ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
Tak for kommentarerne. Og beklager min sene respons.
Notfast: Jo, TVlyden kommer via anlægget. Der er to hdmi-ud i min yamaha 773, så det er endnu en fordel ved at have TVet stående, hvor det står nu. Centeret er jo så ikke optimal, da den peger opad når tv'et bruges. Men stadig meget bedre lyd en TVet kan præstere. Og da det primært bruges til youtube og DRstreaming går det fint. Og til at bladre i iTunes musik - men der bruges centeret jo ikke. Ning: Det kunne faktisk også lade sig gøre. Her er dog 2,60 m til loftet, så det ville blive et stort sving lærredet skulle tage :-) Redigeret af Himan - 06-Maj-2016 kl. 06:54 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |