recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY ide: TV og fastrammelærred i samme rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DIY ide: TV og fastrammelærred i samme rum

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DIY ide: TV og fastrammelærred i samme rum
    Sendt: 24-April-2016 kl. 20:55

Jeg har fiflet lidt med problemet med at have TV og projektor i samme rum, så jeg tænkte jeg vil
dele den løsning jeg har fundet frem til. Jeg håber emnet er i den rigtige kategori.

Tidligere havde jeg et 42" plasma som ikke var særligt praktisk, at have i samme rum som projektoren. Enten skulle TVet stå foran lærredet og så køres til side, når jeg ville se film på lærredet. Eller TVet kunne stå i siden af rummet og jeg kunne vælge at flytte lænestolen eller sidde akavet, når jeg ville se tv. Eller jeg kunne bruge et andet rum til TVet. 

Nu er 42"-tv'et solgt og jeg har anskaffet et 32" istedet. Løsningen på mit problem fremgår af billederne:

Der er sikkert andre der har lavet noget lignende, men jeg ville alligevel dele ideen.
Til top
ldplusse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2006
Sted: Ringsted
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ldplusse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 21:24
Fin løsning på 'problemet'.Big smile
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 21:36
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2016 kl. 23:18
Super løsning på problemet.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2016 kl. 01:05
Det er sgu ret godt fundet på :)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2016 kl. 11:55
Så du bruger ikke dit fine anlæg til TV'et?
.....
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 08:19
Fin løsning, men man kunne også gøre det "omvendt"...
Montere lærred på en plade som er hængslet fast i loftet. Når man ikke bruger det vipper man det bare og til loftet og låser det med skydebeslag.. så kan anlægget udnyttes til begge...

Ning
Til top
Himan Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Februar-2009
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Himan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2016 kl. 19:02
Tak for kommentarerne. Og beklager min sene respons.

Notfast: Jo, TVlyden kommer via anlægget. Der er to hdmi-ud i min yamaha 773, så det er endnu en fordel ved at have TVet stående, hvor det står nu. Centeret er jo så ikke optimal, da den peger opad når tv'et bruges. Men stadig meget bedre lyd en TVet kan præstere. Og da det primært bruges til youtube og DRstreaming går det fint. Og til at bladre i iTunes musik - men der bruges centeret jo ikke.

Ning: Det kunne faktisk også lade sig gøre. Her er dog 2,60 m til loftet, så det ville blive et stort sving lærredet skulle tage :-)

Redigeret af Himan - 06-Maj-2016 kl. 06:54
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu