recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bange for min mail er inficeret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bange for min mail er inficeret

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bange for min mail er inficeret
    Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:03
Jeg har i løbet af de sidste to uger fundet følgende mail fra mig selv i min uønsket mail

emnet er "Emailing: Picture 05-18-2016, 36 62 04"

og mailen indeholder:

"Your message is ready to be sent with the following file or link

attachments:

Picture 05-18-2016, 36 62 04

Note: To protect against computer viruses, e-mail programs may prevent sending or receiving certain types of file attachments.  Check your e-mail security settings to determine how attachments are handled."

Hvad pokker gør jeg nu?

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:05
Er det mail du har sendt, eller?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:06
nej, og den er heller ikke afsendt mail eller lignende.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:11
Så er det ikke fra dig selv, men fra en "ukendt" som forsøger at forledes andre (og dig) til at tro, at mailen er fra dig, i håb om at du åbner den og afvikler whatever der end er i mailen (sikkert et link). Den er i såfald landet det helt rigtige sted under uønsket mail, og du kan bare slettet den. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:13
Hov.. Glemte at nævne..
Den sidste sætning fortæller dig bare, at din antivirus giver dig mulighed for at håndtere vedhæftede filer anderledes end det du måske har valgt.
Nogle vælger at flytte uønsketmails direkte til en mappe der hedder uønsket mail. Andre vælger at slette dem med det samme (via antivirus scanneren). Nogle vælger at slette vedhæftet filer, men lade selve mailen blive.. Osv osv..
Det er det som den sidste sætning handler om. Altså en simpel oplysning til dig.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:31
kan man gøre ngoet for at undgå det. den dukker sådan her op
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renenielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 12:53
Sæt et filter op, som sørger for at fjerne den slags mail..
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Sæt et filter op, som sørger for at fjerne den slags mail..
Jeg får også en masse af den slags, ZIP filer med DOC, scan og billeder.
Som både skal forestille at komme fra mig selv, og andre som faktura og lignende.
Jeg sletter manuelt dem som ikke ryger i "uønsket" folder.
Hvordan kan man sætte et filter op (jeg bruger Windows Live mail)

Mvh. JørgenT
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 13:24
Filtre er ikke altid en nem løsning, da det kræver at du fortæller klienten, hvad den skal filtrere på (afsender, modtager, tekst, ord eller andet der går igen). men oftest er spam mails forskellige. Så du kan ende ud med at skulle lave filtre for nærmest alle mails du modtager. Jeg modtager omkring 80 mails om dagen. 
Men pointen med et filter er, at du ud fra filteret fortæller mail klienten, hvad der skal ske med mail der rammer betingelserne i filteret. 

En ordentlig mail klient, den giver dig mulighed for at marker mailen, og fortælle hvad der fremover skal ske med lign mails fra samme afsender. Oftest har du valgmuligheden for at flytte mailen til en uønsket folder (opfat det som en karantæne), eller de kan slettes direkte.

Filtre er effektive, hvis man orker at sidde og lave det. 
Filtre kan også bruges til at flytte mails med bestemt indhold (emne eller personer) til bestemte mapper.

Kan din mail klient ikke det, så er det manuel arbejde.

Redigeret af Kandersen - 19-Maj-2016 kl. 13:25
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 13:29
Ang windows live mail (fra 2013, så det kan være det er ændret), opsætning af regler (er det samme som filtre).

http://answers.microsoft.com/da-dk/windowslive/forum/livemail-wlsettings/er-der-ingen-meddelelsesregler-i-windows-live-mail/73e52bc6-5099-4103-b24a-f56d16e3c314
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2016 kl. 16:15
Tak for info, så var jeg ikke helt galt på den.  LOL

Spam mails fra diverse forhandlere ryger i uønsket, det er nemt nok fordi det er en "kendt" afsender.

Men dem med vedhæftede zip filer er nye afsendere hvergang (og sikkert også fake afsender adresse), så der er der kun den manuelle måde. Dead

Mvh. JørgenT
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu