recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt grafikkort til HP stationær
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt grafikkort til HP stationær

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaktudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt grafikkort til HP stationær
    Sendt: 07-Juni-2016 kl. 20:14
Hej alle,
Mit grafikkort er ved at stå af, og jeg skal derfor have købt et nyt.
Min pc er en HP Pavilion m9368.sc
Grafikkortet er et NVIDIA GeForce 9600 GS

Nogen der kan hjælpe med hvilket grafikkort der kan installeres plug & plat, som erstatning for det gamle/udgåede NVIDIA GeForce 9600 GS ?
Vil gerne have et nyere/bedre kort, som passer direkte i bundkortet.
Mærke og model er mindre vigtigt. Bare det passer til vores stationære, og ikke koster alt for meget.
Er ikke hard core gamer, eller har brug for noget super tungt grafikhåndteringsmæssigt. Blot et godt og pålideligt grafikkort, som er lig med, eller bedre end det gamle fra NVIDIA.

På forhånd tak for gode råd og vejledning !! 😊👍👍🏻✔️
Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2016 kl. 20:45
du har et pci-e x16 slot - i version 1. der KAN være problemer med gen2 eller gen3 kort i gamle slots, men er næsten lige ved at sige at ALT du kan få nyt i dag er bedre end det 9600gs. Men det er da værd at prøve en af dem her https://www.proshop.dk/Grafikkort?f~grafikkort_graenseflade=pci-express-20-x16&b=asus~msi~evga~gigabyte~matrox~palit~sapphire~xfx

Til top
Kaktudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Sted: Djursland
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaktudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 19:01
Hej Claus,

Mange tak for svaret Smile

Vil hvilket som helst af de grafikkort du linker til, passe lige i min HP ?
Tænker på om bundkortet kan klare dem (stikstr. og antal, samt fysisk str. på grafikkortet) ?

Do NOT try this at home !!!

- Go to a friends house...
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 18:21
så længe din pc er en minitower skal du ikke have fokus på den fysiske størrelse af grafikkortet.
strøm til gengæld gør så at du nok ikke vil kunne bruge ret meget andet end det der er linket til (og ja de kan alle sidde i maskinen)

Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 21:02
Hej Kaktudsen

Så vidt jeg kan se er det denne PC du har.

Claus_jac linker til de rigtige grafikkort.
Hvis du kigger ind i kabinettet og der ikke er plads oven over det nuværende GFX så køb 
som er med aktiv køler.

som er med passiv køler.

Begge kort skal ikke bruge ekstern strøm.

med forbehold for hvor meget din strømforsygning kan levere, tror dog ikke at det er et problem.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu