recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - loftophængt centerhøjtaler?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

loftophængt centerhøjtaler?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hassen117 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hassen117 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: loftophængt centerhøjtaler?
    Sendt: 13-Juli-2016 kl. 17:04
Hej rare AV nørder! :) Jeg er ved at sætte min hjemmebiograf op på SU, så det der med at købe nyt er ikke en mulighed. Omend det efterhånden godt kunne trænge det hele. 

For at udnytte stuen bedst muligt (altså som ikke biograf) vil jeg placere mit lærred midt i rummet. Det gør at alt andet end lyd giver rigtig god mening, og jeg har efterhånden nooogenlunde styr på højtaler placeringer. MEN! min centerhøjtaler driller mig.

Jeg har en Dali SC-5 (old, but good enough) som plejede at stå ca. i sofahøjde. Men da mit lærred kommer til at være midt i rummet, vil det ikke være muligt at stille den nogen steder. desværre. Mit bedste bud vil være at hønge den op under loftet, og så lidt skråt så den peger mod side pladserne. Derfor to spørgsmål:

Vil det fucke min lyd helt op at smide en højtaler op under loftet

Kan min højtaler levere nogenlunde lyd hvis jeg bore tre huller i den, til det beslag der skal få den op under loftet?

På forhånd tak! :)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 18:30
Personligt syntes jeg det virker unaturligt at høre lyd fra en højttaler placeret over lærred / ved loft.

Men prøv om du selv syntes det er ok.

Lyden ændres ikke fordi du borer et par små huller til ophæng bag i højttaleren
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 18:42
Ymerkusken er på spil igen
Til top
hassen117 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-Juli-2016
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hassen117 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 19:26
say what?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ymerkusken er på spil igen

Ja hoppede lige i
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 14:49
Hassen, overvej helt at droppe centerhøjttaler.  Det bliver ikke "korrekt" lyd, men det er formodentlig bedre end alternativet. Og man vænner sig faktisk til det.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu