|
loftophængt centerhøjtaler? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
hassen117 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2016 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juli-2016 kl. 17:04 |
Hej rare AV nørder! :) Jeg er ved at sætte min hjemmebiograf op på SU, så det der med at købe nyt er ikke en mulighed. Omend det efterhånden godt kunne trænge det hele.
For at udnytte stuen bedst muligt (altså som ikke biograf) vil jeg placere mit lærred midt i rummet. Det gør at alt andet end lyd giver rigtig god mening, og jeg har efterhånden nooogenlunde styr på højtaler placeringer. MEN! min centerhøjtaler driller mig. Jeg har en Dali SC-5 (old, but good enough) som plejede at stå ca. i sofahøjde. Men da mit lærred kommer til at være midt i rummet, vil det ikke være muligt at stille den nogen steder. desværre. Mit bedste bud vil være at hønge den op under loftet, og så lidt skråt så den peger mod side pladserne. Derfor to spørgsmål: Vil det fucke min lyd helt op at smide en højtaler op under loftet Kan min højtaler levere nogenlunde lyd hvis jeg bore tre huller i den, til det beslag der skal få den op under loftet?
På forhånd tak! :)
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Personligt syntes jeg det virker unaturligt at høre lyd fra en højttaler placeret over lærred / ved loft.
Men prøv om du selv syntes det er ok. Lyden ændres ikke fordi du borer et par små huller til ophæng bag i højttaleren |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ymerkusken er på spil igen
![]() |
|
![]() |
|
hassen117 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2016 Status: Offline Point: 3 |
say what?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Ja hoppede lige i ![]() |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Hassen, overvej helt at droppe centerhøjttaler. Det bliver ikke "korrekt" lyd, men det er formodentlig bedre end alternativet. Og man vænner sig faktisk til det.
|
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |