|
Denon bliver varm i tv bord |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-August-2016 kl. 14:48 |
Hej alle sammen.
Jeg har min Denon X2200w receiver stående i et tv bord. Se billede nederst. Der er 3,5 cm over og lidt under 1 cm på hver side. Den står i øvrigt oven på en HTCP, der ikke blivere videre varm. Bagbeklædning af tvbord er taget af i midter delen. Receiveren bliver dog meget varm, når der ses film, ikke kogende (kan holde min hånd på den), men meget varm... Min plan er at flytte HTPC ind i den venstre skabs-del, og derefter sætte receiveren på en plade lidt længere nede, så at den får 3 cm mere i toppen. Evt. stille den helt ned, så den får ca. 20 cm mere på toppen. Desuden har jeg fundet en kabinet blæser, som jeg vil montere i tv bordets bagside, så den flytter noget luft væk fra toppen af receiveren. Dog kan jeg ikke ændre på de meget små afstande i siderne.
Tror i ovenstående er nok ? Ellers må den op og stå ved siden af center højttaleren, indtil der bliver råd til et nyt tvbord. ![]() Redigeret af alyz - 06-August-2016 kl. 14:49 |
|
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Video killed the radiostar!
Du kan være hvis på at din Denon tar skade i det lange løb af at stå så klemt. Hvis der er indbygget blæser, så tjek lige at den virker. Og hvis den sidder i siden som på min Pioneer, så er 1 cm alt for lidt. |
|
![]() |
|
alyz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 683 |
Der er ikke blæser i
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så er det endnu værre! Der skal være væsentligt mere luft omkring den, hvis ikke du langsomt vil riste den indeni.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Min tidligere Denon. X2000 bogen også rigtig varm så den har brug for meget luft. Min stod i et skab hvor den havde 20 til hver side og 30 cm over og selv her blev den ret varm med åbnede låger. Min nye Yamaha bliver mindre varm selv med lukkede låger. Så sørg for masser af luft.
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
En Denon X6200, med rigelig luft omkring (fritstående), bliver ca 55 grader. Denne måling er foretaget på topbeklædning, lige over køleribber til effektdelen. Iflg. sælgers tekniker er dette helt normalt, og uden betydning for hardwaren. Jeg har dog for en sikkerheds skyld indkøbt to blæsere, disse er monteret på topbeklædningen. De er placeret så der suges luft op og væk fra receiveren, og beklædningen under ventilatorerne er nu kold.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Random_Hero ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 297 |
du kan jo tage den helt ud af møblet. se en god lang film hvor der er skruet godt op, måle temperaturen. og gøre det samme med at den er i møblet. måske er der ikke forskel eller meget lidt.
|
|
![]() |
|
Tak for svarene. Den bliver hurtigst muligt taget ud og sat oven på tv bordet ved siden af center højttaleren.
Så håber jeg bare at sønnen ikke piller, har lige lært ham ikke at dreje på input vælgeren konstant ;-) |
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Så starter du bare med at tage de runde dreje knapper af til at starte med. Når nyhedens interesse er forsvundet, så kan du sætte dem på igen.
|
|
![]() |
|
Super idé :-)
Tak |
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19828 |
Der er ingen grund til at pille noget af. Lær knægten at det er fy-fy at pille ved fars udstyr.
Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM: Jaaa.. ville jeg også fortrække, meeen.. ;-)
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |