|
OFF topic |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-August-2016 kl. 20:06 |
Robotplæneklipper : Ved det er lidt uden for, men her er jo en del kloge mennesker. Hvad definere, at en plæneklipper kun kan klare 500 m2 ?
Hvad sker der hvis plænen er 800 m2 ? Er det fordi, at den KUN kan klippe 500 m2 på en opladning ? På forhånd tak 😊 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nej, det betyder at den normalt kan holde en 500 m2 plæne nede.
En robotplæneklipper slår ikke græsset på normal vis, den kører delvist efter kaos princippet og når hele plænen i løbet af 2-3-4 dage og med flere opladninger. Klaus |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Tak KlausDM
Men så er den vel bare længre tid om at slå 750 m2 og står den vel ikke stille ret meget. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Hvis du "overbelaster" den, kan den ikke nå at holde græsset nede og det vil skabe en ond cirkel, hvor græsset vil blive længere - og dermed mere besværligt at slå, hvilket vil gøre at den vil være endnu længere tid om at komme rundt.
Det er bedre at købe en der er "for stor"...... Klaus |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
Jeg benytter selv sådan en fyr (Viking MI 422P - Fås til 10-12.000), som kan klare op til 1000m2, og optimalt op til 800m2. Benytter den selv til ca. 700m2.
Der er en anbefaling af hvor mange timer den køre om ugen, da der er slid på bla. batteri hver gang den lader/aflader. Som også nævnt, så køre den og slår lidt "tilfældigt" - Min 15 timer om ugen fordelt på 5 dage (mandag til fredag). Med opladning som er ca. dobbelt op, betyder det at den er i gang ca. 45 timer om ugen. Hvis plænen er for stor, så ender du op med at have områder som ikke er slået ordentligt, eller en robot som køre flere timer end producenten anbefaler. Kniven skal skiftes 1-2 gange om året også, og jeg forventer at batteriet også må have en begrænset levetid. Det er dog billige stumper. Kniven koster 150kr. at skifte, og batteriet koster omkring 600kr. som jeg husker det - Vil tro det skal skiftes hver 3-4 år. Jeg vil anbefale at du køber en "ordentlig" model. Husqvarna og Viking/Steel er i den god ende. Men ville undgå nogle af de billige 5000kr. modeller - Hoppede selv på en billig Bosch til en start - Og det fungerer bare ikke i forhold til de "ordentlige" klippere. |
|
![]() |
|
Thomas Jensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 455 |
Det må næsten være billigere at anskaffe et får eller to, og når det bliver vinter, slagter man "plæneklipperne" og har mad på bordet...
|
|
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Jeg er også mest fan af får og specielt geder. De tager græsset og alle de åndsvage blomster og så smager de godt. desværre må man kun have dem, hvis ens bolig er registreret i landzone.
.. men er ok glad for vi ikke har en galende hane i nærheden.
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |