recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af elektronisk dørlås
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af elektronisk dørlås

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JensJ200 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2012
Status: Offline
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensJ200 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af elektronisk dørlås
    Sendt: 26-August-2016 kl. 18:38
I forbindelse med nybyggeri ønsker vi i vores nye hus, at kunne låse frontdøren op med en kode, eller vores smartphone. Jeg vil derfor høre om I kan anbefale en elektronisk dørlås?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 20:13
Du skal starte med at spørge dit forsikringsselskab......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2016 kl. 21:35
Mon ikke du burde høre en Låse-Smed...
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 07:02
Yale Doorman er lækker,

Har selv overvejet denne.   Men min dør skal laves lidt om før det spiller
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 07:52
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 15:09
Det er vist en særdeles generel konsensus at ordet "sikkerhed" kun delvist har været i producenternes tanker. - den fysiske lås ja, den digitale - det var i virkeligheden åbent hus. - vent du hellere et par år.
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 15:26
Få en låsesmed til at sætte en magnet lås i og sæt det til en tyverialarm. Så kan du både slå alarm fra og åbne din dør. Du kan evt sætte en kortlæser uden foran døren, så kan du bruge brikker til at oplåse og frakoble alarm.
jeg har selv en magnetlås og kortlæser monteret, virker super
Til top
Sert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Point: 293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 15:34
Den er i øvrigt godkendt i rød klasse
Til top
permafrost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2008
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér permafrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 16:05
Jeg bruger selv Yale doorman (version 2) og er ganske godt tilfreds med denne. Kan åbnes med kode og låsebrik. Derudover kan man vælge enten fjernstyret oplås som til bilen eller købe et lille verisure modul (til ca. 1000kr) der integreres i låsen. Med dette modul kan man bruge mobilen til at låse op via en app. Man kan også i app'en opsætte at blive notificeret når døren låses op mm.

Halvdyr løsning men for mig fungerer den fint i dagligdagen :)

Jeg kontaktede også forsikringsselskab og de havde ingen problemer med eletroniske låse.

Redigeret af permafrost - 27-August-2016 kl. 16:08
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2016 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af permafrost permafrost skrev:

...

Jeg kontaktede også forsikringsselskab og de havde ingen problemer med eletroniske låse.
Får man overhovedet noget fra forsikringen, hvis der ikke er sikre indbrudsspor? Jeg mener - en dør, der er brudt op er lige til. Men en elektronisk lås, der er hacket, efterlader vel ikke altid spor?
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
permafrost Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Oktober-2008
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér permafrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 01:10
Hvis der ikke er tegn på voldeligt indbrud, så blev jeg oplyst at forsikringen dækker som ved såkaldt "simpelt indbrud".

TopDanmark skrev:
"Så hvis den elektroniske lås sætter ud, og låsen er slået fra så vil tyven kunne komme ind uden at der efterfølgende vil være tegn på voldeligt opbrud. Og i de tilfælde vil vi dække som ved simpelt tyveri"

Om der kan ændres på dette hvis jeg via en log kan vise at døren har været låst op (eller hacket) og altså derfor ikke har været ulåst, ved jeg ikke.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 13:00
ville ikke turde med en lås der kan styres fra en telefon trådløs, se nu alle de biler der kan startes uden nøgle dette system er jo bevist at de kan startes med rette udstyr

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu