|
Anbefaling af elektronisk dørlås |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
JensJ200 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2012 Status: Offline Point: 316 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-August-2016 kl. 18:38 |
I forbindelse med nybyggeri ønsker vi i vores nye hus, at kunne låse frontdøren op med en kode, eller vores smartphone. Jeg vil derfor høre om I kan anbefale en elektronisk dørlås?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19746 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal starte med at spørge dit forsikringsselskab......
Klaus |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Mon ikke du burde høre en Låse-Smed...
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
Yale Doorman er lækker,
Har selv overvejet denne. Men min dør skal laves lidt om før det spiller |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Det er vist en særdeles generel konsensus at ordet "sikkerhed" kun delvist har været i producenternes tanker. - den fysiske lås ja, den digitale - det var i virkeligheden åbent hus. - vent du hellere et par år.
|
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
Få en låsesmed til at sætte en magnet lås i og sæt det til en tyverialarm. Så kan du både slå alarm fra og åbne din dør. Du kan evt sætte en kortlæser uden foran døren, så kan du bruge brikker til at oplåse og frakoble alarm.
jeg har selv en magnetlås og kortlæser monteret, virker super |
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
Den er i øvrigt godkendt i rød klasse
|
|
![]() |
|
permafrost ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2008 Status: Offline Point: 6 |
Jeg bruger selv Yale doorman (version 2) og er ganske godt tilfreds med denne. Kan åbnes med kode og låsebrik. Derudover kan man vælge enten fjernstyret oplås som til bilen eller købe et lille verisure modul (til ca. 1000kr) der integreres i låsen. Med dette modul kan man bruge mobilen til at låse op via en app. Man kan også i app'en opsætte at blive notificeret når døren låses op mm.
Halvdyr løsning men for mig fungerer den fint i dagligdagen :) Jeg kontaktede også forsikringsselskab og de havde ingen problemer med eletroniske låse. Redigeret af permafrost - 27-August-2016 kl. 16:08 |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Får man overhovedet noget fra forsikringen, hvis der ikke er sikre indbrudsspor? Jeg mener - en dør, der er brudt op er lige til. Men en elektronisk lås, der er hacket, efterlader vel ikke altid spor?
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
permafrost ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2008 Status: Offline Point: 6 |
Hvis der ikke er tegn på voldeligt indbrud, så blev jeg oplyst at forsikringen dækker som ved såkaldt "simpelt indbrud".
TopDanmark skrev: "Så hvis den elektroniske lås sætter ud, og låsen er slået fra så vil tyven kunne komme ind uden at der efterfølgende vil være tegn på voldeligt opbrud. Og i de tilfælde vil vi dække som ved simpelt tyveri" Om der kan ændres på dette hvis jeg via en log kan vise at døren har været låst op (eller hacket) og altså derfor ikke har været ulåst, ved jeg ikke. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
ville ikke turde med en lås der kan styres fra en telefon trådløs, se nu alle de biler der kan startes uden nøgle dette system er jo bevist at de kan startes med rette udstyr
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |