|
Fejlfinding netværk |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-November-2016 kl. 23:27 |
Hej
Vi har fået trukket netværkskabel rundt i hytten. Bla til et ubiquiti AP AC PRO i loftet. Dette kan jeg dog ikke få til at køre 1000mbit men kun 100mbit. Alle de andre udtag kan jeg få 1000mbit link igennem. Mit spørgsmål er derfor, kan et kabel med dårligt samlet stik, nedgradere hastigheden? Eller kan det måske være et knæk på kablet? Eller vil det bare ikke virke hvis det er beskadiget?
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Test om alle 8 leder har gennemgang det lyder som om der er et enkelt der ikke har.
|
|
![]() |
|
Kasper-v-k ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2016 Sted: Bolderslev Status: Offline Point: 18 |
Bruge du power over Ethernet på dit ap er max hastighed 100mbit på netkablet du bruger nemlig et par til strøm tilføerlsen
Redigeret af Kasper-v-k - 17-November-2016 kl. 12:02 |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Det er ikke korrekt. Jeg har et par AP'er med PoE og de kører 1000Mbit/s helt fint. |
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Peter.C ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Status: Offline Point: 147 |
Som andre skriver; tjek kablet.
Jeg har selv et AP AC Lite og det kører 1000, med POE. |
|
![]() |
|
Kasper-v-k ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2016 Sted: Bolderslev Status: Offline Point: 18 |
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Power_over_Ethernet du kan ikke bruge alle 8 ledere når du køre med poe som strøm tilførelse
|
|
![]() |
|
Eller er det fordi i køre med 2x PDs til hver ap
|
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
Fint nok, men jeg har stadig gigabit og PoE kørende.
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
|
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Tak for alle svarene. Jeg har nu prøvet at klippe enden af stikket og montere et nyt.
Og nu kører det 1000 👍 Og fuld hammer fra fiber = 310 Mbit Jeg kører poe fra en linksys switch over til ap'en Redigeret af Stoffer1987 - 17-November-2016 kl. 18:35 |
|
![]() |
|
Noget helt andet.
Er der nogen der har erfaring med at opsætte en openvpn server på Ubiquiti routere? Jeg synes det virker noget besværligt ift. de asus routere jeg også har kigget på.
|
|
![]() |
|
affer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
på det link, der står der så fint at man sagtens kan gøre 1gbit på samme tid som poe. kig under f.eks pinouts. og til info, det kan man sagtens :-)
|
|
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Vi har omkring 1000 switch porte på jobbet der kører poe med gigabit ;) så jo det er ikke noget problem. Det skyldes at data flyttes over samme par som poe, men strøm og data kører ikke med samme frekvens og derfor forstyrrer de ikke hinanden, der benyttes en teknik som også bruges til feks mikrofoner hvor de får strøm over samme ledere som der transporteres signal data på. Teknikken hedder phantom power og er også nævnt som brugt ved gigabit i den wiki der linkes til.
Redigeret af fiskerendk - 18-November-2016 kl. 01:27 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |