recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flade kabler til Fronter (gulvhøjtaler)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flade kabler til Fronter (gulvhøjtaler)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
chrkling Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2016
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flade kabler til Fronter (gulvhøjtaler)
    Sendt: 28-November-2016 kl. 16:42
Hejsa

Jeg er helt grøn på hifi og er igang med at indrette en lille hjemmebiograf i kælderen. Er så småt begyndt og kigge på kabler til div. højtalere. Jeg ved godt at jo dyrer kabler jo bedre lyd.. Jeg er på INGEN måde audiofil eller hvad det hedder så det behøver for min skyld ikke være high-end.. Men jeg faldt over nogle faldekabler jo som kunne ligge nemt under gulvtæppet i rummet.. Er det noget i vil sige ok eller fraråde?

Der er tale om feks disse kabler fra eBay.
http://www.ebay.co.uk/itm/Masterplug-Flat-Speaker-Cable-Audio-System-10m-New-High-Quality-GREAT-BARGAIN-/132015285437?hash=item1ebcb964bd:g:KfIAAOSwyjBW21A0

Er der noget jeg skal gå efter når jeg køber kabler?
Mere nogle gode husråd udover jo dyrer jo bedre :-)

Tak

/Chr
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 16:47
I ebay kablet ligger der 4 meget tynde ledere (biwiring)

Køb hellere en 25 m rulle 2,5 mm2 i Harald Nyborg til ca 160kr, og sæt kabelkanaler langs fodpanel.

Edit: et m tilføjet

Redigeret af Kampus - 28-November-2016 kl. 19:09
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 17:03
Dvs der findes ikke flade kabler der er noget værd? Jeg skal ikke bruge særlig mange meter nemlig. 10 i alt. :-)

Redigeret af chrkling - 28-November-2016 kl. 17:03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 18:28
Køb noget billigt 2,5mm2 kabel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Jeg ved godt at jo dyrer kabler jo bedre lyd..

Det er i den grad en sandhed med modifikationer.. Som der bliver nævnt ovenover så snup du bare noget alm 2,5mm2 kabel. Evt fra Harald Nyborg. Du kommer ikke til at kunne høre forskel alligevel ;)

Redigeret af kerovan - 28-November-2016 kl. 19:32
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 19:44
Helt helt enig :-) men jeg suser i Harald skrald og køber kabler. Tusinde tak!
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-November-2007
Point: 219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 21:29
Puha, du er, sikkert uden du er klar over det, godt i gang med at starte en religionskrig. En krig der er udkæmpet utallige gange her på siden. :D
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 21:32
Hvilken forstærker og højttalere? Altså hvor mange watt skal der flyttes

http://www.av-connection.dk/?PGr=6557
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerovan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Enerneslo Enerneslo skrev:

Puha, du er, sikkert uden du er klar over det, godt i gang med at starte en religionskrig. En krig der er udkæmpet utallige gange her på siden. :D

Hvis det er mig du mener, så vidste jeg godt at jeg bevægede mig ud i et minefelt 😂😂 men jeg tog chancen
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 08:55
Yamaha RX-V777 forstærker og mååååske Jamo s606 højtalere.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chrkling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 09:30
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2016 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af chrkling chrkling skrev:

Hvad med disse?

http://www.ebay.co.uk/itm/Several-Loud-Speaker-Audio-Cable-FLAT-1-7mm-2-2mm-3mm-/231790552503?var=&hash=item35f7cb25b7:m:mD5xgZVxHpg4yIB-wvMGShQ

De er 2,5 mm2. :-) 180 kr inkl fragt for 10 meter. :-D

Det er Aluminiumskabler! Køb nogle ordentlige kobberkabler for hunde
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu