recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten

 Besvar Besvar Side  123 16>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED65B6 til 19.999 kr. i Elgiganten
    Sendt: 15-Januar-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:


Ok...interessant. Faktisk synes jeg at næsten alle 4K tv'ene i Hifi Klubben virkede lidt uskarpe på normalt tv signal. Den der imponerede mig mest på det område var faktisk Sony ZD9, men her er prisen jo også helt vild.

Så skal tv jo bare købes det rigtige sted, der bliver der uden problemer slået 8k af prisen. Og black friday prisen var 10k under vejledende pris.

Hehe...selv om man tager 8-10k af vejl. pris synes jeg stadigvæk det er temmelig pebret. Tror lige jeg venter lidt og ser hvad Sony's 2017 lineup har at byde på. Både OLED og top LCD modellerne nedarver jo chippen fra ZD9, så det bliver lidt spændende at se hvad de kan præsteren.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

tjo men mon ikke de "nye" OLED i klassen der snart kommer i butikkerne er bedre end et ZD9 til 40.000 kroner ? 

Det kommer jo an på hvilket parameter, du vil teste op imod.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 14:24
tjo men mon ikke de "nye" OLED i klassen der snart kommer i butikkerne er bedre end et ZD9 til 40.000 kroner ? 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:


Ok...interessant. Faktisk synes jeg at næsten alle 4K tv'ene i Hifi Klubben virkede lidt uskarpe på normalt tv signal. Den der imponerede mig mest på det område var faktisk Sony ZD9, men her er prisen jo også helt vild.

Så skal tv jo bare købes det rigtige sted, der bliver der uden problemer slået 8k af prisen. Og black friday prisen var 10k under vejledende pris.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 12:53
Ok...interessant. Faktisk synes jeg at næsten alle 4K tv'ene i Hifi Klubben virkede lidt uskarpe på normalt tv signal. Den der imponerede mig mest på det område var faktisk Sony ZD9, men her er prisen jo også helt vild.

Redigeret af PPD77 - 15-Januar-2017 kl. 12:54
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 08:13
Jeg synes min står mindst lige så skarpt på HD kanaler som min tidligere samsung js8005. Men på SD kanaler der synes jeg at samsungen var bedre
Til top
PPD77 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 257
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PPD77 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2017 kl. 01:34
Har selv luret lidt på B6 modellen, men blev lidt skuffet da jeg så den med TV signal nede i Hifi Klubben. Her synes jeg ikke den stod så skarpt som min nuværende Sony W855 full HD skærm. Hvad siger i B6 ejere...hvor godt kan den håndterer HD content via tv signal?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2017 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg overvejer om jeg skal have en kalibrering på min 65b6v.
Er der nogle der har fået en oled tv kalibreret hos tvkalibrering.dk. hvis ja, er der en synlig forskel. Hvis ikke så synes jeg 1800 kr er meget hvis det kun er en lille forskel.
Jeg er ellers tilfreds med tvet så ved ikke rigtig om det er pengene værd

Mit var lidt for grønt inden kalibreringen. Og jeg er tilfreds med kalibreringen af tvkalibrering.dk.

Du kommer langt var at bruge en af expert indstillingerne, og slå al forbedring fra.


Redigeret af Brixen - 14-Januar-2017 kl. 13:11
Venlig hilsen
KB
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg overvejer om jeg skal have en kalibrering på min 65b6v.
Er der nogle der har fået en oled tv kalibreret hos tvkalibrering.dk. hvis ja, er der en synlig forskel. Hvis ikke så synes jeg 1800 kr er meget hvis det kun er en lille forskel.
Jeg er ellers tilfreds med tvet så ved ikke rigtig om det er pengene værd

Nu er mit tv ikke en oled model, men et svar udi kalibrering generelt.
Jeg var også meget tilfreds med mit ZD9, men hvorfor ikke ofre den sidste rest, som i forhold til tv pris er lille. Jeg fik derfor kalibreret mit tv i dag, og jeg havde et godt tv billede, men har fået et billede der bare er så meget bedre. Så i mit tilfælde, og tvivlen om bedring i forhold til investering, jeg er mere end super tilfreds. Jeg ville ikke tøve et sekund, i forhold til en kalibrering.

Lyder godt. Tror da også jeg lige ofre de sidste penge på en kalibrering
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 23:23
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Du justerer da bare farve og kontrast ned, hvos du synes den står for højt. Hver "input" skal reguleres hver for sig.

M.v.h.

Okay. Troede ikke man måtte stille på det for at opnå den rette effekt
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Jeg overvejer om jeg skal have en kalibrering på min 65b6v.
Er der nogle der har fået en oled tv kalibreret hos tvkalibrering.dk. hvis ja, er der en synlig forskel. Hvis ikke så synes jeg 1800 kr er meget hvis det kun er en lille forskel.
Jeg er ellers tilfreds med tvet så ved ikke rigtig om det er pengene værd

Nu er mit tv ikke en oled model, men et svar udi kalibrering generelt.
Jeg var også meget tilfreds med mit ZD9, men hvorfor ikke ofre den sidste rest, som i forhold til tv pris er lille. Jeg fik derfor kalibreret mit tv i dag, og jeg havde et godt tv billede, men har fået et billede der bare er så meget bedre. Så i mit tilfælde, og tvivlen om bedring i forhold til investering, jeg er mere end super tilfreds. Jeg ville ikke tøve et sekund, i forhold til en kalibrering.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Charlie Waterloo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-November-2014
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Charlie Waterloo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af F.Nielsen F.Nielsen skrev:

Jeg har bestilt et LG OLED65E6V hos HFK til 25.000 kr. Det er på deres hovedlager 20. januar. 
Det ser ud til, der kommer softwareopdateringer til 6V modellerne. Alligevel er jeg blevet i tvivl, om der er så store forbedringer på 7V modellerne, jeg skal vente. Det ser bl.a. ud til 7V bliver kalibreret fra Technicolor. Vil det sige, der så ikke behøves laves en professionel kalibrering? Det er min mening at få Thomas til at lave det på E6'eren. Det fik jeg også lavet af Otto på min Pioneer PDP-LX5090'er.

Jeg ville nok vente lidt og se om prisen ikke falder på E6V. Hvis ikke ville jeg vente til de nye 7V'ere bliver testet og vælge B7. Så meget dyrere, ser det ikke ud til den bliver for et fuldt opdateret tv. 
 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu