|
magnetisk DC-stik? |
Besvar |
Forfatter | ||
brafi
Bruger Oprettet: 26-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 103 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 25-December-2016 kl. 15:18 |
|
Hej alle recordere.
Rigtig glædelig jul til Jer alle. Jeg har et KLUMPET familiemedlem, som gang på gang snupler over ladekablet til sin bærbare computer... Det er nu 4. gang (og computer nr. 2) jeg skal hjælpe hende med at reparere. På den nuværende computer, er stikket i computeren helt ødelagt, og skal skiftes. Er der nogen som kender til et magnetisk stik, som kan bruges/modificeres til en bærbar? (Lidt i stil med appels system...) Det skal kunne håndtere 5A og helst være rundt. Jeg skal kunne lodde det på PSU-kabel, men kan leve med en gang krympeflex, som overgang fra stik til kabel... Jeg har søgt på google (og billedsøgt) men finder ikke rigtig hvad jeg ønsker... |
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
NOPE! - det findes kun på Microsofts surface serier nu. - Apple er også gået væk fra deres, og der er ingen muligheder for at "hacke" et strømstik på den måde du snakker om. Producenterne har alle deres egne proprietære stik til at lade med.
mit umiddelbare bud - køb en bærbar med en meget længere batteritid så de kun skal lade når de ikke bruger maskinen.
|
||
brafi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke en gangbar mulighed, med en computer med længere batteritid. Desværre.
Jeg må sq lave mit eget så eller lede videre... |
||
BlueFox
Guld medlem Oprettet: 17-December-2015 Sted: København Status: Online Point: 553 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er det sådan en du ønsker: (her til mobil telefon)
|
||
mvh
MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33 |
||
hopgreve
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6282 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej , Du kunne måske i stedet lave en "aflastning" af ledningen med en kabelbinder , enten skruet eller limet fast til PCèn MVH
|
||
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
skyking
Super bruger Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er en udmærket ide har engang set det som en ekstra box bagpå en militær radio så ja. Eksempelvis kan man sikre noget med fleksibel ledning, Scart stik er normalt loddet fast i et "bundkort" eller printplade. Hvor forbindelsen burde være fleksibel ledning imellem noget fast og så der hvor lodningerne er i printet. Lisåvel som en antenneledning også skulle have mulighed for give efter, i stedet for ende med blive løs eller knække i sin lodning. Dog hved jeg ikke hvad det hedder i fagsproget, nej det ved jeg ikke. |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
brafi
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er lige præcis stik som disse, jeg har i tankerne. :D Kender du til andre typer? Evt stik som er mindre og kan sidde inde i computeren? Computeren bliver nemlig brugt i sengen og i sofaen og strømkablet lider ofte under at blive belastet hårdt (vrikkes), når den eks ligger på en dyne. (Det er en dårlig ide, har jeg fortalt flere gange...) |
||
csell
Guld medlem Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4718 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De kan købes her: Hilsen Carsten. |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |