|
Er der forskel på kvaliteten af antenne kabler? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Januar-2017 kl. 15:08 |
Hej,
Jeg har et 8 år gammelt antennekabel mellem min stofa stikdåse og modemet til min stofa boks. I en middel kvalitet, dvs. ikke det billigste men absolut heller ikke det dyreste. Det virker fint i dag. Nu har jeg fået et dejligt OLED55b6v tv og vil stadig gerne køre signalet via stofaboksen pga. de ting den kan tilbyde. Og så kommer mit store spørgsmål - er der sket en masse indenfor denne type kabler eller kan jeg blot bruge det kabel jeg har i dag? Hvis jeg skal have et nyt - hvad skal jeg så gå efter? |
|
![]() |
|
Snigerdis ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du problemer med det nuværende? Hvis ikke, så er der ingen ko på isen. Et antennekabel er hovedsagligt defineret ved hvor godt det er afskærmet. Men du er ikke i tvivl hvis der er støj på linen.
|
|
![]() |
|
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
Nej ingen problemer men høre pt. med en gammel plasmaskærm og var så usikker på om kablet måske nu ikke var godt nok til OLED. F.eks. har Hdmi stik jo ændret sig end del over de sidste 7-8 år.....det her med kablerne er lidt en "ukendt" verden for mig.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10498 |
Hvis billedet står stabilt uden pixeleringer eller forstyrrelser kan du roligt beholde dit nuværende antennekabel.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
Hvordan er dine erfaringer ellers indtil videre i forhold til tv-kiggeri via Stofa? Jeg har selv luret lidt på denne skærm, men da jeg kiggede tv-signal i Hifi Klubben blev jeg godt nok en anelse skuffet. Synes ikke det stod så skarpt som min 3 år gamle Sony LCD. 4K/HDR stod dog fremragende.
|
|
![]() |
|
Det kan jeg desværre ikke sige dig lige nu da det ikke er sat op endnu men jeg har en kollega som er vældig glad for sit magen til mit.
|
|
![]() |
|
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
Hehe...ok...helt i orden
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Nææh, der er faktisk ikke sket noget med HDMI-stik - de er stadig de samme. Og HDMI-kablerne er der heller ikke sket så meget med. HDMI-standarden derimod har fået nogle "opgraderinger". M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |