|
Lyd fra Samsung Series 6 TV -> Forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bakuro ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2017 kl. 13:39 |
Hej Recordere.
Jeg har et lidt ældre Samsung Smart TV 6 series class 6200. Jeg vil gerne have lyden herfra igennem en ældre JVC RX-5042 forstærker og ud igennem 2 Jamo højtalere. Jeg er lidt noob på området, så hvilket kablet skal jeg bruge mellem fjernsynet og forstærkeren? Pft.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er 2 måder, den ene er via Headset Out, den anden er vist Toslink og en DAC, og derfra til Reciver med et RCA kabel. http://www.av-connection.dk/?PGr=3525 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Hvis der er optisk udgang på dit Samsung TV (hvilket der formentlig er), så er det nemmest/bedst med et optisk kabel fra TV til forstærker.
Du behøver ikke nogen DAC som 'Radiomanden' fejlagtigt skriver. Kablet forbindes direkte fra TV til receiver. Redigeret af Pallec - 07-Marts-2017 kl. 14:45 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nej, hvis Reciver har Toslink, så er der ikke brug for en DAC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Det er en surround receiver, så den har optisk indgang.
('Toslink' er forøvrigt et varemærke for TOSHIBA og ikke helt korrekt at bruge generelt om optiske forbindelser..). Redigeret af Pallec - 07-Marts-2017 kl. 15:17 |
|
![]() |
|
Bakuro ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8 |
Så bare for at være helt sikker, jeg skal bare have skaffet mig et optisk kabel, fra TV til forstærker - og vupti? Jeg har tjekket, TV har optisk udgang.
Kan der være noget med forsinkelse af lyden, når du det skal kables "væk" fra TV'et?
|
|
![]() |
|
Ja, vupti..
![]() Lyden kan godt være forskudt (plejer ikke at være et problem). På nogle TV er der en menu hvor du kan kompensere for forskydningen. Nogle receivere har det også.
Redigeret af Pallec - 07-Marts-2017 kl. 15:51 |
|
![]() |
|
Fornemt! Jeg takker og bukker mange gange! :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |