|
Samsung TV - Denon - Apple TV - PS4 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Marts-2017 kl. 20:17 |
Jeg har fået mig lidt et irriterende problem…
Forklaringen bliver måske lang, men prøv at følge med ![]() Mit scenario er at jeg har fået mig et Samsung K7005 tv og er glad for det… Men… Jeg har problemer. Jeg kører alle mine eksterne enheder gennem min Denon forstærker (hdmi) og det har fungeret perfekt med mit gamle tv (Panasonic). På mit gamle setup kunne jeg på min forstærker vælge hvilken hdmi jeg ville have vist på skærmen. Det kan jeg ikke længere. Problemet er nu at hver gang jeg på mit tv vælger min reciever indgang, så starter mit Apple TV. Min Denon reciever har så lidt svært ved at finde det rigtige signal, men efter at have klikket et par gange på menuknappen på fjernbetjeningen får jeg billede. Men… Hvis jeg skal bruge min PS4, så kan jeg simpelthen ikke få min reciever til at vælge den indgang når mit Apple TV er tændt. De flest gange er jeg nødt til at hive stikket ud af Apple TV før jeg kan få et PS4 billede på skærmen. Jeg ved ikke om det er mit TV, mit Apple TV eller min reciever, men siden det virkede fint inden det nye TV regner jeg næsten med det er der problemet ligger. Nogen med samme problem? Det er formentllig bare en indstilling på TV, der gør at den ikke skal tænde for mit Apple TV når den går på reviever indgangen, eller… Ja det blev langt og måske uforklarligt.
|
|
![]() |
|
sokken ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 654 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder til at du skal have slukket for det der hedder hdmi arc på tvet og receiveren. Så burde den ikke gøre det. Det kan vist også hedde hdmi REC eller noget lignende.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
HDMI - CEC
![]() Redigeret af Kampus - 19-Marts-2017 kl. 09:41 |
|
![]() |
|
ManU_4ever ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
OK, men jeg bruger jo hdmi arc til at sende lyden fra TV´et til min reciever.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Prøv nu bare at slå det fra. Hvis det løser problemet, bruger du et optisk kabel fra TV til reciever.
|
|
![]() |
|
Kallespears ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-April-2011 Sted: Esbjerg Danmark Status: Offline Point: 416 |
Samsungs Anynet+ (HDMI-CEC) er til at få lange løg over. Det hopper og danser rundt i HDMI portene, så det er slået fra på begge mine TV
|
|
![]() |
|
Hdmi arc deaktiveret hjalp ikke.
Jeg kører nu udenom min receiver mht hdmi. Kører nu direkte i tv'et og lyden tilbage til receiveren med arc. Det ser umiddelbart ud til at virke. Må lige udforske anynet senere |
|
![]() |
|
nkaad ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Er det et generelt problem for Samsung?
Jeg leder nemlig efter et nyt tv og jeg bruger samme setup (Denon receiver, apple tv, Stofa boks, PS3). Alle enheder er koblet via hdmi til Denon og så et hdmi op til skærmen. Det virker fint nu og det skal det også gerne gøre med mit kommende tv - så derfor kan det bekymre, hvis Samsung har problemer med hvem der bestemmer :) Mvh Nikolai
|
|
![]() |
|
Altså jeg har valg at køre HDMI kablerne i den boks der følger med mit TV.
Jeg har så stadig kun ét kabel fra tv og ned i mit TV møbel. Kan faktisk ikke forstå hvorfor jeg kørte det gennem min reciever…?
|
|
![]() |
|
nkaad ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Februar-2017 Sted: Randers Status: Offline Point: 110 |
Nu spørger jeg måske dumt? :) Men hvordan får du lyd til receiveren? Måske er mit tv-setup blot så gammelt (eller så er det mig som er gammel) at jeg kun kan se den ene løsning, hvor jeg smider det hele ind i receiveren og så blot sender et billedesignal via hdmi op til skærmen? Mvh Nikolai
|
|
![]() |
|
Hvordan vil du så få HD lyd til reciever? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
Nok fordi ARC (Audio Return Channel), ikke har noget med HDMI CEC (Consumer Electronics Control) at gøre - ud over kablet. Slå CEC fra. På langt det meste udstyr hedder det ikke CEC, idet mange producenter selv navngiver det, se listen her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Consumer_Electronics_Control Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |