|
Valg af trådløs højtaler |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Kimberlim
Junior bruger Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark, 7760 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Marts-2017 kl. 21:28 |
Hej
Kigger lidt efter en ny højtaler til køkkenet, gerne multiroom da vi senere nok vil have en på badeværelset også Jeg har tænkt på en Sonos Play1, men også Heos1 og Samsung WAM1500 (har Samsung TV) Vi hører stort set altid bare radio, og vil gerne kunne starte afspilningen uden at skulle hive telefonen frem hver gang. Kan nogle af disse højtalere det ? |
|
kreissl
Bruger Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har lige været i samme situation.
Jeg fik købt nogle WAM1400 og nogle WAM6500 fra samsung, da fruen ikke var begejstret for udseendet af Sonos (og de er urimeligt dyre :-)) Begge højttalere lyder fint, og batteridelen i WAM6500 er smart, men vi måtte droppe det pga Samsungs Multiroom App. Den fungerede simpelthen ikke stabilt nok til vores brug. Tidal fungerede, men med noget begrænsede brugermuligheder (man kunne f.eks. ikke tilføje til en playliste løbende, og Samsung mente ikke, at det kom foreløbig). Vi fik lov at returnere højttalerne, da vi kørte død inden for de 14 dages fortrydelsesret (og de var så rare at se bort fra, at jeg havde haft et par af højttalerne ude og teste dem) Vi har en masse Chromecast i forvejen, så vi endte op med et system, der består af nogle Jensen Tangent Fjord Iphone-docks købt på dba til 100-150 kr og så en chromecast audio købt i england til 220 :-) Jeg har bestilt nogle pin30-microusb adaptere, så jeg satser på, at jeg kan trække strøm fra docken til chromecasten og så er det et godt og billigt system, hvor vi kan bruge de apps til at caste med, som vi bruger i forvejen. Man kan via Chromecast Audio lave alverdens grupper, så man kan fordele musikken ,som man vil i multirumsparadis. Det fungerer bare perfekt :-) Vi havde også en iBomb bluetooth adspiller stående, som var for træls at bruge til bluetooth. Der var AUX og usb på, så med en Chromecast Audio har vi nu batteridrevet transportabel lyd til sommer på terrassen :-)
Lars |
|
kreissl
Bruger Oprettet: 02-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 211 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hov jeg blev så begejstret, at jeg ikke så den sidste linie.
Det setup jeg beskriver kan ikke startes fra højttaleren. Samsungs høttalere slukker ikke, men bliver bare sat på pause, og ved et let tryk bliver lyden aktiveret igen. Det fungerede egentligt fint :-) |
|
Rough
Super bruger Oprettet: 13-April-2009 Sted: Måløv, Denmark Status: Offline Point: 379 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bose SoundTouch, har seks knapper på toppen som kan sættes op til forskellige radiostationer eller playlister, så har du musik med kun et enkelt tryk.
|
|
Kimberlim
Junior bruger Oprettet: 27-December-2007 Sted: Denmark, 7760 Status: Offline Point: 24 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input. Den må jeg lige kigge på. Der behøver heller ikke være ret mange knapper, da det altid er P3 vi hører. Så hvis bare man kan pause/slukke så den fortsætter på samme kanal igen er det også fint
Som der bliver nævnt kan den fra Samsung bare pause, ved i om f.eks Heos og Sonos kan det? Er egentlig lidt lun på Heos pga det indbyggede batteri |
|
ragoo2
Ny bruger Oprettet: 23-November-2009 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Overvej lige Google home. Jeg mener det er fremtiden. Jeg er glad for min, og selv konen bruger den, og min datter på 8! Som jeg ser det så slår man flere fluer med ét den spiller ret godt, og kan også styre dit nuværende eller kommende smarthjem
Redigeret af ragoo2 - 23-Marts-2017 kl. 01:14 |
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tjek også Raumfeld ud. Vi er rigtig glad for vores.
|
|
Kimberlim
Funktioner
Tak(0)
|
Har godt kigget lidt på dem, men bryder mig ikke så meget om designet
Men igen rart med input og ideer |
|
AndyJeps
Junior bruger Oprettet: 29-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og hvor ka man købe Google Home i Danmark?
|
|
AndyJeps
|
|
clausols1
Guld medlem Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sonos kan godt. P3 (eller spotify playliste etc.) stopper når du slukker og starter når du tænder højttaleren igen. Fruen brokker sig kun om lørdagen, da hun skal have telefonen frem og skifte til P4 for at høre Mads og monopolet |
|
Kimberlim
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar Claus. Ja det bliver også problemet her, men går nu nok den ene gang i ugen. Ser dog ud til at standby strømmen er ret stor når man gør det på den måde.
|
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 968 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har sat mit sonos op sådan at min højttaler på badeværelset bliver "nulstillet" til P4 hver morgen kl 4.
Dette gør jeg ved at oprette en lydløs alarm på 10 min med P4 som radio station. I køkkenet har jeg oprettet en alarm på 2 timer der afspiller P4 alle hverdage fra kl 5:30 - 7:30. Man kan nemt tage en sonos højttaler med ud i haven og høre musik der hvis det er. Man skal bare være inde for rækkevide af Sonos netværket. Jeg har flere gange flyttet en ud i min garage hvis jeg er der ude. Eller ud på teressen hvis man sidder der ude en aften. Kræver blot en forlænger ledning. Samsung og LG ville jeg gå i en stor bue uden om. Men det er bare min personlige holdning. Skulle jeg vælge andet system i dag ville det nok blive Raumfield eller Bose.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |