|
Strømproblemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mjop ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2017 kl. 19:01 |
Har problemer med strøm til min PC der lukker ned og genstarter med jævne mellemrum. Ved genstart vises et billede som formentlig er producentens (American Megatrends Asus) hvor af det frem går at : Strømforsyningssvingninger opdaget under den forrige brug af PC.
Anti-surge blev udløst for at beskytte systemet mod ustabil strøm
Jeg kan kun komme videre ved at taste F1 - hvorefter jeg kommer ind i Bios som jeg kan forlade ved at trykke på ESC. Herefter genstarter PC normalt og ikke så lang tid efter starter det hel forfra. Er ikke nogen ørn omkring Bios så jeg tør ikke gå ind i opsætningen og foretage ændringer da jeg er dybt afhængig af min PC og de programmer og oplysninger der er arkiveret. Gode råd efterlyses |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19557 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tre valgmuligheder:
1. Strømforsyningen frem til din PC (de 230 volt) er støjfyldt - sæt en kabeltromle på - hjælper det noget? 2. Din strømforsyning i computeren er ved at være træt, den skal nok skiftes. 3. Strømforsyning på mainboard er ved at være træt - skal måske skiftes. Hvis ikke kabeltromlen hjælper, vil jeg råde dig til at kigge dig om efter en ny PC. Klaus P.S. Husk backup! |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
måske har en kammerat en strømforsyning liggende som i kan teste med, ellers kan en ny købes for 300 kr.
Hvis der er fyldt mere udstyr i maskinen, end den er født med, det kunne være et kraftigere grafikkort. Så skal du nok kigge på effekten af den gamle og købe en kraftigere.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |