recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger info om Beolab 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger info om Beolab 5

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger info om Beolab 5
    Sendt: 20-Juli-2017 kl. 08:34
Jeg har flere gange forsøgt at overtale konen til at vi skulle have BL5 i stuen, men hun ville simpelthen ikke gå med til at piberne skulle udskiftes med ufoer. Så det blev kun til BL18. Jeg er sq lidt misundelig...

Men de gange jeg har hørt dem har de bestemt heller ikke kaldt på en sub!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 01:15
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Slet ingen som selv har et sådan sæt, og kan fortælle om erfaringer herunder ikke at have behov for en sub i et 5.1 setup.

Kom gladCool


Jeg har hørt 4 stk. BeoLab 5 spille en scene fra Star Wars (den med pod-racerne), i Bang & Olufsens kælder i Struer, som er indrettet som en stue.
Der var som skrevet 4 stk. BeoLab 4 og intet andet - ingen center og ingen sub. Der savnede man IKKE en sub!

Men nu er det vel kun to du skal have?

M.v.h.

P.S.: Var engang ude på en installationsopgave, hvor kunden havde et sæt BeoLab 5 i sit køkken.
Og AQUA's tidligere manager har (havde) et sæt BeoLab 5.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2017 kl. 00:59
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Danske High Fidelity skrev i sin tid en enormt rosende 5 siders artikel /test om BeoLab 5.

M.v.h.


Fedt, lige hvad jeg har ledt efter - du (eller en anden her) skulle vel ikke ligge inde med den artikel som PDF måske, High Fidelity lukkede jo tilbage i 2009?

Michael


Smid mig din mail-adresse i en PB....   

M.v.h.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

En spøjs oplysning der nok ikke hjælper!
Mener at Jean Michel Jarre var med til at udvikle Beolab 5. Han blev tilhvertifald set i Struer i denne periode Wink
Du burde da kunne finde nogle udenlandske "reviews" over årene.

Enig, har naturligvis Googlet en del og fundet noget fra engelske og tyske sites. Men tænkte der måtte være noget dansk derude et stedWink

Michael
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Danske High Fidelity skrev i sin tid en enormt rosende 5 siders artikel /test om BeoLab 5.

M.v.h.

Fedt, lige hvad jeg har ledt efter - du (eller en anden her) skulle vel ikke ligge inde med den artikel som PDF måske, High Fidelity lukkede jo tilbage i 2009?

Michael
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 02:43
Danske High Fidelity skrev i sin tid en enormt rosende 5 siders artikel /test om BeoLab 5.

M.v.h.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2017 kl. 23:11
En spøjs oplysning der nok ikke hjælper!
Mener at Jean Michel Jarre var med til at udvikle Beolab 5. Han blev tilhvertifald set i Struer i denne periode Wink
Du burde da kunne finde nogle udenlandske "reviews" over årene.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2017 kl. 15:37
Super, tak for svar PPTongue
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2017 kl. 11:43
Hej MichaelA. 

Du kan få lidt oplysninger jeg har samlet gennem årene, som du måske får brug for. Wink

Der er forskelle - f.eks MK1 (typ nr. 6881, fra før december 2003, er uden pinkode) og kræver
et fuldt monteret PowerLink Mk II kabel, hvor pin 1 trigger ON / OFF, i en B&O opsætning.

Den eneste større ændring på Beolab 5, jeg er klar over, var aktiveringen af "Sync" socket fra
april 2004 (på serienummer 17.772.145 og software-niveau 2.5), dette kun virkelig påvirker ejere,
der bruger BeoLab 5 med et ikke- B&O-system. Nyere version af BL 5 har PIN-kodesystem. 

Frem til ca.2005 benyttede BeoLab 5 en 8 tals netbrøn til c14 strøm stikket. I 2012 ca. blev
netbrønden ændret i størelsen, nu til 8 tals strøm stik c7. Er fasen korrekt ?. Dette er BeoLab 5
følsomme overfor. Vend strøm stikket, så du opnår det bredeste lydbillede, hvis du ikke har en
fase måler.
 
I en non-b&o-opsætning - Benyt LINE-tilslutninger og højttalerne i Option 4 indstilling. Brug
et Phono mono kabler, ud til hver højttaler, og direkte til LINE OUT på dit system. Hvis LINE-
udgangsniveauet overstiger 2 V RMS, skal du indstille højttaleren til at kunne klare et højere
indgangsniveau (> 2 V RMS = 4 V RMS).

Du skal også bruge en ‘Syncr.’ tilslutning. Forbindelse mellem de to højttalere. Forbindelsen
sikrer, at højttalerne altid spiller med den samme lydstyrke. Brug et kabel med et minijackstik i
begge ender, til at forbindede to højttalere i opsætningen.

Betjen et system, der ikke er fra Bang & Olufsen, som du plejer.
Du er dog nødt til at bruge en Beo4 fjernbetjening (ekstraudstyr) for at gøre følgende:
– Tænde og slukke for højttalerne;
– Skrue op eller ned for lydstyrken;
– Justere lydbalancen mellem højre og venstre højttaler (når du tænder for højttalerne,
   er balancen altid neutral);
– Gemme og stille lydniveauerne tilbage til de neutrale værdier.

Til brug med et B&O TV eller musikanlæg, giver PowerLink kabelet volumen data til hver højttaler,
så Sync ikke er nødvendig. Derfor benyt et PowerLink Mk II kabel. Benyt option 0 eller 1.

Første BL5 version uden PIN-kode beskyttelse, var SW 1.62a. for chassis. Første version med
PIN-kode beskyttelse havde SW 2.62a for det nyere chassis. Ingen lyd ved afspilning af CD på
grund af forkert valg af S/Pdif - software version er 3.20a skulle løser problemet. OBS: Software 
3.20a kan tilsyneladende ikke anvendes på enheder, der kører software 1.xx eller 2.xx.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2017 kl. 11:07
Slet ingen som selv har et sådan sæt, og kan fortælle om erfaringer herunder ikke at have behov for en sub i et 5.1 setup.

Kom gladCool
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-August-2006
Status: Offline
Point: 901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MichaelA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 19:32
Da jeg er på udkig efter et sæt brugte Beolab 5, kunne jeg godt tænke mig at samle noget info om disse højttalere. Syntes ikke der er meget at finde på Google, omkring danske tests og anmeldelser m.v.

Så skulle du ligge inde med noget, så smid gerne et link eller en PB.

Har du selv kendskab til dem, så høre jeg da også gerne om disse erfaringerTongue


Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu