|
Ny kompakt højttaler, men hvilken? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Oktober-2017 kl. 22:35 |
Redigeret af H.Thoft - 17-Oktober-2017 kl. 20:51 |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu du nævner brugtmarkedet, så ville jeg have Dali Mentor med i billedet.
Her er der fundet et sæt i Århus. Dali Mentor 1. I øvrigt har jeg selv to sæt Dali Mentor 2. Jeg har set, at sådanne kan erhverves til ca. 5.000 kr. på den Blå Avis. Jeg synes, at de spiller godt. Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
H.Thoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2011 Status: Offline Point: 100 |
Hej Jørgensen.
Tak for dit input :D Jeg glemte jo helst at skrive at mit budget er max 2500, måske 3000. Jeg blev ihvertfald ret imponeret over de Zensor, så mon ikke mentor også gør det?
|
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Ja, så er du jo desværre ikke helt i mål endnu med Dali Mentor 1'erne, selvom der nok kan slås af prisen. Jeg har godt læst godt om Dali Zensor, at de giver noget for pengene, men har ikke hørt dem. Dali Mentor 1 er dog et step op takket være den dobbelte diskant. God jagt. Mvh. Jørgensen
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19563 |
Hvis du er til brugte og pænt musikalske højttalere, så tag ud og lyt til dem her
https://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-passiv/id-1035639823/ Jeg købte selv et sæt til mit køkken for nogle år siden (af en bruger på dette forum), jeg er superglade for dem. Vil dog også sige at jeg ikke betalte så meget for dem, som sælgeren jeg linker til gerne vil have. Men da de har været til salg i et stykke tid nu, kan det være at han er til at handle med... Han har desuden også en passende sub til salg. Klaus (nej, jeg kender ikke sælger, men højttaleren) |
|
![]() |
|
HHH ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2017 Status: Offline Point: 86 |
Prøv at give XTZ 95.22 et lyt, deres bånddiskant er ret sprød og et sæt koster 2800kr hos Dan’s TV & Hifi
Redigeret af HHH - 17-Oktober-2017 kl. 05:30 |
|
![]() |
|
Tak for de fine input :)
Jeg må prøve og kigge på dem, og se hvad der falder i min smag. Synes især Mentoren ser spændene ud, men der mangler lige det sidste i kassen til sådan et sæt :) |
|
![]() |
|
rwolf159 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2016 Sted: Aarhus, DK Status: Offline Point: 11 |
Held og lykke med indkøbet, altid lidt en jungle.
Lige til info kan du bestille Wharfedale hjem fra https://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-wharfedale-diamond-111-p-2850.html?osCsid=akivpt01copjprl40mt3mk0o92 med gratis levering og 30 dages gratis retur, så du kan prøve dem hjemme. I øvrigt på tilbud pt. Monitor Audio'en har jeg kun hørt godt om, men desværre ikke selv hørt modellen. Et alternativt bud er Q Acoustics 3020, som er en fin højttaler til prisen (1000-1300/stk alt efter finish). Har selv gulvmodellen 3050.
|
|
![]() |
|
Det er selvfølgelig rigtigt at de har 30 dages retur ret.
Hvis de andre ikke falder i min smag, er det nok også det der skal prøves. Jeg har dog lidt den indstilling, at jeg ligeså godt kan spare penge ved køb af brugt, eller få mere for pengene :)
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Hvad med System Audio Saxo 5?
|
|
![]() |
|
supermand71 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-December-2009 Sted: Århus Status: Offline Point: 41 |
Du burde også kigge på System Audio Aura 1. Spiller formidabelt, men kræver noget af din forstærker (og basporten er fremadrettet så de kan stå/hænge helt op ad væggen). Jeg driver dem med en HEOS AMP, og det spiller ret godt. Saxo 5 har jeg også haft men de skal have en sub for at få bunden med.
Redigeret af supermand71 - 17-Oktober-2017 kl. 17:14 |
|
![]() |
|
Redigeret af H.Thoft - 18-Oktober-2017 kl. 22:45 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |