|
Manglende kvittering - NU MED AFSLUTNING! |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||
mhras
Bruger Oprettet: 27-Juni-2008 Status: Offline Point: 76 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Januar-2018 kl. 13:55 |
|
Hej med jer, Jeg har brug for lidt input i forhold til købeloven (eller hvad pokker det nu hedder). Vi har et Sony 65x8505 som vi har haft en masse bøvl med. Så jeg har over de sidste tre måneder holdt logbog og sendt det ind til Sony og nu vil de så gerne sende en tekniker ud og kigge på det. So far, so good. De skal bruge en masse info, bl.a. skal teknikeren se købskvitteringen. Og jeg har været en K L O V N og fået den smidt væk. Da vi købte TV’et, så købte vi også en udvidet forsikring på TV’et og den police har jeg digitalt med dato, navn, adresse og modelnr. på. TV’et er købt i Fona og kort tid efter overtog Elgiganten Fona-butikkerne. Elgiganten har ikke min kvittering, så nu står jeg og er helt fortvivlet og frygter jeg ikke kan få mit TV lavet. Så mit spørgsmål er: - Ifølge loven, kan man så bruge et bankkontoudtog som en form for kvittering? Der står ikke hvad der købt, men dato, sted og prisen. - Når nu at Elgiganten overtager Fona, er Elgiganten så på nogen måde forpligtet til at gemme data fra Fona-køb? Som I nok kan se, så er jeg desperat for at finde et hul, så jeg kan få mit TV lavet, hvis nu de VIL se en kvittering. Og i sidste ende er det mig der er en klovn og ikke har passet på min kvittering... Redigeret af mhras - 05-Januar-2018 kl. 13:03 |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du står rimelig stærkt.
Sammen med police og bankudtog har du bevis nok ifølge dette svar. https://www.forbrug.dk/faq/hotlinen/kvittering/ |
||
mhras
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tak for hurtigt svar :)
"
Der står desværre at det "ofte kan erstatte". Der kan Sony vil bare sige at det stadig ikke er godt nok?
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej, det er de for øvrigt heller ikke, hvis du køber noget hos dem
Var det ikke lettest at kontakte Sony først, fremlægge dem situationen og fortælle dem det samme som du har fortalt os andre? Så ved du besked og behøves ikke at bekymre dig om lovgivning, smuthuller og hvad ved jeg. Det er min stærke overbevisning at Sony godtager dit bevis for den udvidede forsikring. Er bankudtog der viser et køb på 24.398,95 kr i Fona kan være hvad som helst, hvorimod en police med serienummer på tv er noget helt andet. Klaus |
||
mhras
Funktioner
Tak(0)
|
|
Klaus:
Jeg har fået svar fra Sony og de vil ikke godtage at jeg har en police og et bankkontoudtog. På den police, er der iøvrigt heller ikke noteret et serienummer.
|
||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så forsikringen dækker et hvilket som helst 65x8505?
Hvad dækker forsikringen, og kan den bruges i stedet? Redigeret af lunddal - 03-Januar-2018 kl. 16:59 |
||
mhras
Funktioner
Tak(0)
|
|
Skal du låne (leje) min police/forsikring? ;) Jeg ringer i morgen til forsikringen og hører hvorfor der ikke er påført et serienummer på policen, eller om det er mig der skulle have gjort det
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis det er reklamationsretten du vil gøre brug af, så er det vel Elgiganten du skal henvende dig til.
Så Elgiganen burde vel kunne slå TV'et op på serienr i deres Fona system. |
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo en sandhed med modifikationer, en hver erhvervs drivende skal jo gemme regnskaber 5 år tilbage |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19457 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så jeg skal kunne gå i Brugsen og bede om en kopi af den kvittering jeg fik på de to liter mælk jeg købte en torsdag for fire år siden?
En ting er at have et regnskab, en anden er hvor detaljeret regnskabet skal være...... Klaus |
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har ret Klaus. Elgiganten har gemt alle mine køb. Så der er da en chance for at de også kan søge noget frem fra Fona. Jeg vil kontakte elgiganten og høre hvad de vil gøre med TVet. |
||
Hackerjac
Guld medlem Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er normal kotume jo når du køber noget i feks Elgiganten når der er garanti/reklamationsret på, så bliver det registreret i deres system under dit navn, så derfor ingen unskyldning for de ikke kan finde det frem igen inden for de lovpligtige 5 år |
||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |