|
Ubiquiti UniFi AC In-Wall |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
hedberg
Guld medlem Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2911 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Marts-2018 kl. 18:09 |
|
Jeg har lige fået et UniFi AC In-Wall AP ind af døren til erstatning for deres ældre In-Wall enhed.
De åbenlyse forskelle:
De 3 dele - Bagside til montering på væg. Selve AP'et og frontplade. Der er også skruer med i pakken. Redigeret af hedberg - 22-Marts-2018 kl. 19:22 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hmmm Thomas - er ikke klar over om det bare er mig, men ingen billeder hos mig!
|
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kom til at gemme indlægget før billederne var tilføjet, så var i fuld sving med at editere så billederne kom med.
|
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Konfiguration af sådan et når man nu har et Ubiquiti setup i forvejen..
AP'et bliver automatisk fundet af controlleren og her er den sat igang med en opgradering som det første: Herefter skal AP'et "adopteres" af controlleren. Først skal AP'et lige have et navn, så det er nemt at finde fremover. Jeg hardcoder IP'en, men det er dybest set ikke nødvendigt. Mine SSID'er er automatisk konfigureret efter hvad der er konfigureret i min default WAN gruppe. Til forskel fra deres normale AP'er, så kan de 2 ethernet porte konfigureres med VLAN's (Det kunne deres gamle In-Wall AP også). Det kan nu godt være meget praktisk. Her er den ene port konfigureret med det et VLAN som jeg har mine TV, Apple TV, Sonos m.m. på og den anden port er konfigureret med et VLAN hvor WAOO's TV boks kører (Det må ikke blandes med ens almindelige netværk, så det er 100% isoleret). Dette system er bare gennemført og lækkert at arbejde med. Den primære årsag til at jeg har lige har købt dette AP er at jeg havde behov for 2 netværks stik i soveværelset hvis jeg både ville se WAOO IPTV signalet og have adgang til streaming tjenester i mit "SmartTV". Ved at sætte dette AP op fik jeg "forvandlet" 1 netværks stik til 2 ved hjælp af VLAN teknologien (som ens switch også skal understøtte). Jeg kunne alternativt også have sat en switch op for min trådløse dækning var sådan set fin nok, men det var sjovere at få noget nyt legetøj. Redigeret af hedberg - 22-Marts-2018 kl. 19:25 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår, hvorfor den hedder in-Wall og ikke on-Wall.
Diskret vil jeg ikke kalde nogen af dem..... Klaus |
||
frsch
Bruger Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hat længe tænkt på hvordan monteringen af in-Wall ser ud i danske dåser?
Kunne være fedt hvis du vil dele et billede af den færdige montering og rigtig fedt hvis du har en løs dobbelt kontakt du kan holde op ved siden af. Så kan man rigtig se støreselsforholdet. |
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg brugte ordet diskret i forhold til et traditionelt AP som unægteligt normalt fylder en del mere og i nogle tilfælde har eksterne antenner der stritter i alle retninger. På den måde mener jeg dette er mere diskret. Resten er marketing :) |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
hedberg
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan holde den op ved siden af en alm kontakt jeg har i et andet værelse, men lige der hvor jeg har bruger den kan jeg faktisk ikke rigtigt komme til og skille kontakten af og montere den ordenligt, så den hænger faktisk bare bag TV'et. Redigeret af hedberg - 23-Marts-2018 kl. 06:52 |
||
Med venlig hilsen,
Thomas |
||
ZkiiFreak
Super bruger Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 485 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Super!
Skal selv have dem i et nyt hus. Kan du sige noget om den trådløse dækning? Tak |
||
frsch
Bruger Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det vil også være en hel fin sammenligning |
||
JBoysen
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 168 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan man bruge dette AP hvis man har en helt almindelig Zyxel router ? Eller skal man køre Ubiquiti hele vejen?
|
||
jec
Super bruger Oprettet: 18-September-2011 Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
I opsætningsguiden står: IMPORTANT: The UAP‐AC‐IW requires a UniFi Switch with PoE for power. Passive PoE adapters are not recommended. Måske kan det lade sig gøre hvis man kan finde en POE+ adapter. Jens |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |