|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
pehansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() Sendt: 12-August-2004 kl. 11:08 |
|
Måske nogle kan hjælpe med at afklare hvad forskellen egentlig er på de 2 slags DVD-RW versioner der findes... 1.1 vs. 1.2.. Er det kun et udtryk for speed der kan skrives med eller hvad er meningen med det åbenbart gamle 1.1 og nye 1.2? Flere steder når man skal købe medier, står der ikke noget om det er 1.1 eller 1.2... kun DVD-RW speed xxx... Jeg har en ny Pioneer 5200, og skal til at købe DVD-RW til den.... men er i tvivl om ovenstående.... |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej pehansen På Pioneer DVR-520H og 720H modellerne kan du bruge begge versioner af DVD-RW. Det er iøvrigt de eneste modeller på markedet som kan det, de andre modeller kan kun benytte DVD-RW ver. 1.1. Version 1.2 er de nyere medier til 2x-4x hastighed. Version 1.1 er de gamle til 1x-2x hastighed. Det er to forskellige typer, og de kan ikke bruges i flæng. Men som sagt, så kan din recorder håndtere begge. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|
DVD-RW ver 1.2 kræver en anden styrke på laseren når der skal optages på dem og det er der ikke ret mange brændere og kun Pioneers 4 nye recordere (220, 320, 520 & 720), der kan. Det skal lige nævnes at det stadig er uafklaret om DVD-RW ver 1.2 skiver kan afspilles på ældre udstyr. Pioneer oplyser i manualen til 520/720 at Ver 1.2 skiver godt kan afspilles på 5100H maskinen, men altså ikke optages. DVD Forum har været ude med en general advarsel, men den er nok lige et nummer for streng! Jeg har bestilt en Verbatim DVD-RW/4x ver 1.2 og håber at få den afprøvet rundt omkring så snart jeg får den. Hilsen Michael Sørensen |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
pehansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
|
Tak for de hurtige udfyldene svar Det betyder vel så at man, afhængig af recorder etc... er nødt til at vide hvilken version, 1.1 el. 1.2 det er man køber.. Jeg har været inde flere steder på nettet, men jeg syntes ikke de er så flinke til at skrive om det er 1.1 el. 1.2 medier... Kan man udlede af jeres svar at en 1x DVD-RW nødvendigvis må være en version 1.1 og at en 4x nødvendigvis må være en version 1.2, og så er det kun 2x medier der kan være enten eller...? |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
Du har ret, der kan være tvivl hvis der kun står 2x medie. Dog har jeg endnu ikke set en forhandler der skilter med en lavere hastighed en max. hastigheden på mediet. DVS. hvis der står 2x hos forhandleren er det et 1.1 medie. I modsat fald burde der stå 2x-4x (som så er 1.2). Her en artikel om versions-forvirringen på C|Net samt DVD Forums egen advarsel. /Lars |
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
Jeg tror nemlig ikke de laver den store ballade i eksempelvis vores. Men jeg har jagtet en ver. 1.2 skive uden held, og ville meget gerne have det testet af. Hvis der er en der har en Ver. 1.2 DVD-RW skive, som de vil sende til mig, kvitterer jeg med en DVD-RAM skive. |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
|
For et par dage siden havde azomedia.dk skiverne på lager (men nu er der leverings-tid). De kan også fås hos DVDRohlinge24. Er der ikke en der har haft låget af 'dyret' endnu og set hvilket drev der sidder i? - Så er det ikke så svært at afgøre om den er 1.2 kompatibel eller ej (Brian - det kan da ikke være det store problem lige at lirke låget af en demo model /Lars |
||
![]() |
||
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
|
Jo, lige præcis! Lars Laursen har 'lokket' mig til at købe en skive hjem, som jeg så får optaget i en Pioneer 520 og så tester jeg den alle de steder jeg kan komme til det, også gerne i JVC'er. Umiddelbart kan jeg heller ikke se hvorfor der skal være problemer med at afspille den, men DVD Forums advarsel "A Ver.1.2 Disc should NOT be used with Ver.1.0 or Ver.1.1 hardware." er da til at tage og føle på. Jeg synes den er lidt streng, men de ved nok mere om det end jeg gør Hilsen Michael Sørensen Redigeret af MichaelS |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Lars, for et par dage siden da du gav mig linkene havde azomedia.dk 10-14 dages leveringstid så jeg bestilte hos DVDRohlinge24 og håber på at den snart kommer. Hilsen Michael Sørensen |
||
mvh MichaelS
|
||
![]() |
||
Force ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2004 Sted: Norway Status: Offline Point: 152 |
![]() |
|
I ettermiddag får jeg levert 5 stk. Verbatim DVD-RW 4x (og noen Verbatim DVD-R 8x), men jeg har ikke noe annet enn Pioneer å teste dem på for øyeblikket.
Redigeret af Force |
||
![]() |
||
BrianJVC ![]() -- ![]() ![]() Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
![]() |
|
|
||
![]() |
||
![]() |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |