|
Tastatur genvej til sleep mode i Windows 10 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Oktober-2018 kl. 16:33 |
Jeg har brug for at lave en tastatur genvej til sleep (standby) mode i Windows 10. Jeg har prøvet følgende kommandoer: c:\windows\system32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState 0,1,0 (nyeste jeg har kunnet finde) c:\windows\system32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Sleep c:\windows\system32\ rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Ingen af disse virker. Der sker simpelthen intet. Er der noget forkert i dem, f.eks store/små bogstaver, mellemrum m.v? Har før haft en genvej liggende på skrivebordet, men den holdt op med at virke for nogle måneder siden. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5300 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge den til, men kan du ikke bruge tastesekvens
ALT+F4 -> Pil op -> Enter |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Den skal bruges til en fjernbetjening (Flirc), og der kan kun bruges op til 3 punkts kombinationer, så den duer desværre ikke. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
mellemrum mellem \ og rundll32.exe????
|
|
![]() |
|
filthat ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
Hvis du bruger PsShutdown fra Microsoft ( https://docs.microsoft.com/en-us/sysinternals/downloads/psshutdown )
Så kan du gøre det med en enkelt kommando. "psshutdown.exe -d -t 0 -accepteula"
|
|
![]() |
|
c:\windows\system32\ har jeg ikke selv indtastet, men blot startet med rundll32.exe. Kan så se i egenskabet hvor den ligger. Er egentlig blot interesseret i at høre fra folk hvor deres genvej rent faktisk virker. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
nej du har ikke "startet" en sti med rundll. hvis du skal køre en eksekverbar fil så skal du jo starte med den fulde sti til filen, og jeg kan garantere dig for at der ikke skal være et mellemrum mellem \ og rundll - så det du har gjort er at kopiere forkert.
Det du forsøger at gøre er at starte powrprof biblioteket med rundll (som jo så netop er run dynamic library) og for at kunne eksekvere nogen .exe fil fra et vilkårligt sted på maskinen skal du angive filnavnet med dens fulde sti altså c:\,,,\,,,\rundll32.exe uden nogen mellemrum. såfremt der er mellemrum i stien vil der ikke blive eksekveret noget som helst da den ikke vil kunne finde nogen som helst fil. Jeg kender ikke meget til Flirc, men det du laver i første indlæg er helt basale kommandoprompt funktioner. Men du bruger ikke bare noget SW til at gøre det med så du er fri for at rode med kommandoer direkte? https://www.howtogeek.com/217587/how-to-use-flirc-to-add-any-remote-to-any-media-center/
Redigeret af claus_jac - 19-Oktober-2018 kl. 20:06 |
|
![]() |
|
Som jeg skrev har jeg ikke skrevet den fulde sti, men startet med at skrive rundll32.exe osv. Resten af stien er dannet automatisk. Men har du prøvet om du kan få din PC til at gå i sleepmode med denne kommando? Jeg har brugt Flirc i flere år og ved udmærket hvordan den fungerer. Jeg har blot brug for at få lavet en tastatur genvej der kan hægtes på en kommando der faktisk virker til at få PCen til at gå i sleepmode. Flemming
Redigeret af fltk - 19-Oktober-2018 kl. 21:18 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
frsch ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-August-2012 Sted: Herning Status: Offline Point: 60 |
Hvad med kommandoen shutdown.exe /h ?
|
|
![]() |
|
Det er en hibernate (dvale) kommando. Jeg skal kunne vække PCen igen med fjernbetjening, mus eller tastatur. Det kan man ikke fra dvale. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19556 |
![]() |
|
Har netop testet den, og den virker fint på min WIN 64 PC, men ikke på den WIN 32 PC den er tiltænkt. Har også fundet en "færdiglavet" genvej på nettet. Den hedder Sleep.Ink og har nøjagtig samme begrænsning. Hvad kan være skyld i denne forskel på WIN 64 og 32? Flemming
Redigeret af fltk - 20-Oktober-2018 kl. 09:40 |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |