recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere brummer, når der er 12v trigger.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere brummer, når der er 12v trigger.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Susperia Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 708
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere brummer, når der er 12v trigger.
    Sendt: 26-November-2018 kl. 16:57
Hej. Håber der er en som har en mulig løsning, på mit 12v trigger problem.

Jeg har en lille Nad c245bee sat til min Marantz sr6011.
Og det virker sådan set også fint, indtil at jeg sætter 12v trigger kablet i fra min Marantz, så begynder alle højttalere at brumme.
Brumme lyden ændre sig ikke med volume, så det er bare konstant. 
Jeg har prøvet at sætte dem over en elspareskinne, for at undgå 12v trigger, men så starter Nad bare op i standby mode. 

Så har i nogle gode ideer til hvad jeg kan prøve? 

Edit: Jeg har selv prøvet at tage stort set alt fra på receiveren, prøvet med andre signal kabler, andre strøm kabler, prøvet med anden stikdåse, også fra anden stikkontakt.
Men det eneste som fjerner det, er når jeg piller signal kablerne fra på receiveren, og lader 12v trigger kablet sidde, eller tager 12v trigger kablet fra og lader signal kablerne sidde.

Redigeret af Susperia - 26-November-2018 kl. 18:08
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 17:52
i elspareskinne sætter du en 12 volts adapter der kan levere triggersignalet til forstærkeren.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 18:26
Tak for for det gode forslag. 
Desværre ved jeg bare ikke hvad jeg skal kigge efter. 
Er det sådan en her, og hvor meget må den være på? 
Edit: Jeg kan se at de starter ved 300ma, er det bare sådan en jeg kan nøjes med?

Redigeret af Susperia - 26-November-2018 kl. 18:32
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

....
Så har i nogle gode ideer til hvad jeg kan prøve? 

Edit: Jeg har selv prøvet at tage stort set alt fra på receiveren, prøvet med andre signal kabler, andre strøm kabler, prøvet med anden stikdåse, også fra anden stikkontakt.
Men det eneste som fjerner det, er når jeg piller signal kablerne fra på receiveren, og lader 12v trigger kablet sidde, eller tager 12v trigger kablet fra og lader signal kablerne sidde.
Det er sikkert et stelsløjfe problem, med stel igennem både signalkabler og triggerkabel.
Prøv evt. at klippe stelledningen i triggerkablet hvis det er muligt. 
Stel kører så kun igennem signalkablerne, men burde virke. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 20:20
Jeg havde også et problem med 12vdc med en forstærker foran. Er også ret nervøs om det kan ødelægge mine nye højttalere hvis der er en fejl ved 12vdc og hvordan man løser det. Ikke for at hijacke tråden men håber der kan findes en lignende løsning da det er lidt i samme boldgade som dit problem. https://forum.recordere.dk/rotel-rmb1565-sprgsml_topic156901.html
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 21:24
Hvis det er stel problem, så i stedet for at begynde at klippe i kabler og ende med at få et kabel ødelagt, så forbind de to enheders kabinetter. Løsn en af skruerne på hver af de to og sæt en ledning ind under skruen og stram igen. Når hver ende er skruet i hvert kabinet, så burde det forsvinde. Det er præcis det samme man gør med en pladespiller og dens forforstærker :)

Men inden du begynder at løsne skruer, så prøv bare med med en løs ledning. Hold hver ende mod et stykke metal på de to enheder, så burde den brummen forsvinde. Hvis ikke, så er det ikke et stelproblem.

Redigeret af Nagash - 26-November-2018 kl. 21:26
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 21:51
Hvad når ampen klikker er det samme issue og skal man være bange for det gør skade på højttalerne 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 23:43
Alternativt køber du en "ground loop isolator", så holder det også op med at brumme.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 06:59
Men den klikker
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men den klikker
Men nu snakker vi jo til OP ;-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 07:37
Mange tak for alle jeres gode råd, altid dejligt med jeres viden ☺
Nu ser det da ikke så sort ud alligevel, jeg vil først prøve det med ledningen på kabinettet.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Susperia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 16:55
Nu har jeg prøvet, at holde en ledning på begge kabinetter, desværre fortsatte det med at brumme.
Jeg fandt ud af, at jeg faktisk havde en 300ma universal strømforsyning liggende, og det virker fint.
Dog kan jeg høre en meget svag brummen når den er sat i, men jeg skal have øret helt hen til højttaleren.

Men det kan vel ikke være et stel problem med en af dem, når det ikke hjalp med ledning? 
Og den ground loop isolator kan vel heller ikke bruges, når det med ledningen ikke hjalp ?
Jeg kan godt leve med den løsning jeg har nu, men kunne samtidigt godt tænke mig at vide hvad problemet er. 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu