recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken lyd til min stue?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken lyd til min stue?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken lyd til min stue?
    Sendt: 23-December-2018 kl. 21:44
Hej Kloge hoveder.
Jeg står foran at skulle lave en gennemgribende renovering af mit kommende hus.
I den forbindelse er jeg igang med at planlægge installationer, og jeg er i tvivl om hvad jeg skal gå efter.
Stuen er ca. 50 m2, kvadratisk.
Har gået og tygget lidt på at montere 2 stk. Devialet Phantom Reactor (eller Silver), hvilket nok er det nemmeste i forhold til forbindelse. 
Alternativet er indbygningshøjtalere. Har kikket lidt på B&O’s Palatial og Celestial, dog uden at kunne finde noget synderlig info om disse. 
Med indbygning er jeg dog mest bekymret for selve lydkvalitet, bas og volumen. Har en eller anden ide om at indbygning vil være begrænset i lyden som følge af volumen.

Forhåbenligt kan nogen af jer herinde dirigere mig i den rigtige retning.

Budgettet er vel omkring 25.000-30.000,- og kodeordet er WAF, dvs. Diskret, stilrent.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 22:51
Devialet Phantom Reactor og WAF - hører det til i samme sætning?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6061
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Devialet Phantom Reactor og WAF - hører det til i samme sætning?

Klaus

Det tænkte jeg også lidt. Kvinder plejer ikke være så glad for rumskibe og andet sci-fi merch i stuen LOL

Redigeret af Nagash - 23-December-2018 kl. 23:51
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 12:27
Et bud kunne være:

De er superflotte!
Og 50m2 stue burde kunne bære sådan et par.....

Klaus
Til top
tangloppen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Juli-2016
Sted: Odense
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tangloppen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 13:17
Nah, WAF og Devialet hænger ikke sammen, men efter som de vil blive monteret på væggen under loftet, så går det nok.

Humlen ved det er, at jeg ikke skal have nogle store gulvhøjtalere til at stå og fylde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 13:23
Det var da en skam at bruge 30.000 kroner på lyd, for så at placere lydkilden er sted der stort set ødelægger lyden. Men okay, det er bare min mening.

Klaus
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2018 kl. 10:38
Gå da indbygningsvejen, de er lavet til at montere i loftet. Devialet monteret under loftet kommer i min bog til at se mærkeligt ud og lyder formodentlig også mærkeligt.

Det du skal være opmærksom på med indbygning er at du skal have flere sæt højtalere op hvis rummet af stort, lyden spiller jo ned i gulvet istedet for på langs med rummet som mere traditionelle løsninger. 

Jeg har selv Tannoy CMS 3.0 I stuer, køkken og badeværelser og er glad for det. Har en subwoofer under da det giver det man kan føle man mangler i bunden. Tannoy laver også indbygnings subwoofer
Til top
Pallemans Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2018
Sted: .
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pallemans Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Gå da indbygningsvejen, de er lavet til at montere i loftet. Devialet monteret under loftet kommer i min bog til at se mærkeligt ud og lyder formodentlig også mærkeligt.

Det du skal være opmærksom på med indbygning er at du skal have flere sæt højtalere op hvis rummet af stort, lyden spiller jo ned i gulvet istedet for på langs med rummet som mere traditionelle løsninger. 

Jeg har selv Tannoy CMS 3.0 I stuer, køkken og badeværelser og er glad for det. Har en subwoofer under da det giver det man kan føle man mangler i bunden. Tannoy laver også indbygnings subwoofer
Mit råd er at, finde ud af hvad det skal anvendes til. Der er stor forskel på om det bare skal bruges til musik, eller man ønsker tv-lyd ind over og især hvis man vil have souround. Skal anlægget placeres i teknikrum. For så kan det blive lidt mere besværligt.

Har du nogle informationer om den Tannoy amplifier. Jeg kan ikke finde den. Ser ud til den er udgået.
Hvis du valgt Tannoy løsningen i stuen, har du formentligt ikke tv lyd in over, eller har du valgt central placeret sourround?

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 10:20
tangloppen
Din overskrift siger jo det hele.
Hvilken lyd til min stue?

For det er nemlig din lyd det skal ende op med.
Ved at spørge :

Forhåbentligt kan nogen af jer herinde dirigere mig i den rigtige retning.
Forstår jeg ikke. Det må jo ikke ende op i du til sidst sidder og lytter til en lyd der i bund og grund ikke er din.

Selvfølgelig kan vi rådgive hinanden en smule men i sidste ende kan det kun være dig der siger ok for din lyd.
For der er vel ikke ret mange der har ens lyd. Tror ikke der er ret mange der har min lyd.
Så jeg vil rådgive dig til at bruge en masse tid på at låne udstyr i de mange forskellige HiFi forretninger der er i vores lille land. som med glæde vil låne div udstyr med hjem.

Jo ved godt det så koster en masse tid for dig med afhentning og aflevering udpakning osv osv

Men på den måde får du dig også en hel del erfaring i stedet for at du (bare) henter andres erfaring .

Vh

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 10:22
Tag et kig på XTZ Cinema Series det er virkelig gode højttalere til prisen. 
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Point: 1106
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 11:02
Der bliver skrevet at kodeordet er WAF...så det er vel i bund og grund konen som der skal spørger til hvad der må købes....jeg er bare glad for at jeg ikke er i samme situation når der skal købes ind til min lyd hobby....hvorfor finder mænd sig i at konen vil have at højtalerne skal hænge under loftet....det er mig en gåde?
Mvh Frank 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Der bliver skrevet at kodeordet er WAF...så det er vel i bund og grund konen som der skal spørger til hvad der må købes....jeg er bare glad for at jeg ikke er i samme situation når der skal købes ind til min lyd hobby....hvorfor finder mænd sig i at konen vil have at højtalerne skal hænge under loftet....det er mig en gåde?
Mvh Frank 

Jeg formoder du så har nogle store højttalere der ikke hæger under loftet SmileSmileSmile

Men jeg er helt enig her. Er helt med på at forholdet til sin samlever er et kompromis om indretning. Men alt for mange mænd lander deres anlæg nedgradere eller helt fjernet i det en Qvinde  træder ind af døren

Redigeret af LASSENCAD - 26-December-2018 kl. 11:19
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu