|
Netflix 7.1/atmos på gammel receiver |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
armani-thomas
Guld medlem Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 09-Maj-2019 kl. 19:52 |
||
Hey fellow recorders!
Jeg har en gammel old school retro receiver uden atmos dog med 7.1 trueHD/dts master HD. Lige pt modtager jeg 5.1 dolby digital ved Netflix. Mit spørgsmål går så på om jeg kan få 7.1 på visse titler ved og opgradere til atmos abonnement, eller om det slet ikke vil fungere på mit udstyr. Skal nok også nævne at jeg ikke bitstreamer, men dekoder til PCM for og lægge min rum korrektion på ved kilden (PC).
|
|||
ARTISTEN
Super bruger Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 468 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
ved opgradering til 129 pr mdr får du atmos som hos dig bliver 7.1. Og 4 ting kan modtage netflix imod 2 hos dig nu, god dag til dig
|
|||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4111 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det må du lige forklarer lidt mere.
|
|||
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1652 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hvis ikke din AVR har en Atmos dekoder, får du ikke Atmos, men en helt alm Dolby dekoder kan uden problemer lave 7.1 ud af et 5.1 signal. Det kan godt anbefales uanset om signalet har diskrete kanaler eller ej. Surroundlyden hænger efter min mening bedre sammen.
NB. Jeg ved ikke noget om hvor mange eller få kanaler Netflix sender i de forskellige pakker.
Redigeret af Mefisto - 13-Maj-2019 kl. 19:48 |
|||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ud over Atmos decoder, så kræver det også at du har højtaler i loftet.
Atmos er objekt baseret eller vektor baseret, så det er ikke længer 5.1.2 eller 7.1.4 eller hvad man nu har af højtaler. Alle højtaler vil blive udnyttet. |
|||
ARTISTEN
Funktioner
Tak(0)
|
||
Old School receiver er ikke så old som man kunne tro, ved hjælp af det dyreste abonnent på netflix op når du Dolby digital plus alså 7.1 fra atmos, det er fordi Dolby som ikke sælger recivere men lyd software godt kan lide dig og ønsker den bedste lyd som old School kan frembringe med din decodere
|
|||
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
|||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror du blander det sammen. Med det alm. abonnemt får du også Dolby Digital Plus. Og det er rigtigt at Dolby Digital Plus understøtter 7.1 lyd, men netflix sender stadig kun i 5.1. Md det dyrer abonnement får du så Atmos, men det kræver at du kan decode Atmos. Og at du har loft højtaler. |
|||
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja det jeg er interesseret i og vide er ,om jeg med det dyre abonnement kan få 7.1 diskrete kanaler?
Jeg gider ikke 5.1->7.1 fake upmix. Atmos får jeg naturligvis ikke.
|
|||
PerW
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som jeg læser Netflix oplysninger, så har de 5.1 eller Atmos.
|
|||
ARTISTEN
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det jeg selv har oplevet er en reciver uden atmos, med 129 kr abbonoment på netflix , vil på appletv 4k sende 7.1 over til din recivere , det har jeg set med min øjne og hørt. Jeg svare ikke mere på dette emne Ha en rigtiggod dag alle sammen
|
|||
|
|||
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6186 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Han får vel kun Atmos, hvis receiveren har Atmos?
Ellers bliver lyden "opgraderet" fra 5 til 7 kanaler, det har intet med højdekanaler at gøre |
|||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|||
armani-thomas
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det lyder jo rigtig fint artist tak
|
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |