|
Sort maling og sort stof/beklædning. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Maj-2019 kl. 15:20 |
Næste step i at finde materialer til min bio, bliver hvilke materialer der skal på væg og loft.
Jeg har set flere med sort maling som slet ikke er sort nok og derved reflektere alt for meget lys. Så nogen som ved hvilken sort maling som gør sig bedre end 'almindelig' sort maling. Tænker også at noget stof, som beklædning til vægene, vil være et bedre valg en sort maling. Har kun set noget på amerikanske sider. Vil gerne finde noget i danmark. Så hvilke materialer kan i anbefale. |
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er ikke nemt at finde en helt mat sort maling, da de ikke tåler ret meget og bliver blanke første gang du tørre på det. Den jeg har brugt til loft var den laveste glans jeg kunne finde og den er stadigvæk lidt blank. Det ses dog ikke så meget på loftet hvor den er brugt, da jeg har nedsænket troldtekt på det meste af det. Til væggene har jeg lavet rammer med sort stof. Jeg har brugt bistretch fra stof og stil. Billederne er ikke for gode, men stoffet er helt sort IRL. Rammerne er monteret med velcro.
Redigeret af Eeyore - 22-Maj-2019 kl. 16:38 |
|
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Funktioner
Tak(0)
|
#Eeyore
Super flot hjemmebio du har lavet med flotte rammer til bistretch stoffet meen hva nu hvis du er så uheldig at der går ild i noget derinde, hvor mange sekunder tror du,- du har til at redde alle ud før hele dit rum er overtændt pga ubehandlet stof på væggene - det var måske bedre og sikre med sort molton som er behandlet med brandhæmmende produkter præcis så den fare ikke er eksisterende.. alternativt kan man måske finde et efterbehandlingsprodukt der ikke afgiver farlige stoffer til lokalet efter påføring.. |
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak . Jeg tænkte på det da jeg byggede det. Molton duede ikke da det dæmper alt for meget af lyden fra højtalerne som alle sidder bagved stoffet. Desuden er mit rum lavet som et rum inde i et rum og alle installationer og udstyr er på den anden side af minimum 100mm dæmpemateriale (glasuld) eller placeret i et tilstødende lokale, så der er ikke rigtigt noget til at antænde stoffet. Jeg lavede også en lille test og bistretch brænder faktisk temmeligt dårligt, da det mere smelter og "kvæler" sig selv, men molton havde selvfølgeligt været bedre på det område. Desuden er de fleste brandhæmmende tekstiler ikke permanent brandhæmmende og skal løbende genbehandles, dette gælder også molton.
Redigeret af Eeyore - 22-Maj-2019 kl. 19:42 |
|
Ole_M
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det rigtige at bruge til formålet er sound2000 stof. Er desværre bare ret dyrt. Har selv brugt deco molton.
Kan købes hos sunstill.dk, og er lydtransperant og billigt Redigeret af Ole_M - 22-Maj-2019 kl. 19:37 |
|
Just Curious
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 519 |
Funktioner
Tak(0)
|
Selvfølgelig sker der heller ikke noget hvis man tænker sig om og holder alle antændelses kilder langt væk, med den måde du har preppet dit rum og omgivelser er du nok sikker langt hen af vejen hvis du husker at montere en røgalarm i bif loftet (naturligvis sort lakeret)
|
|
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W |
|
Eeyore
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har faktisk en Nest som lige skal skilles ad og males inden den monteres
|
|
ldplusse
Super bruger Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for input.
Tror molton på vægene vil være godt. Nogen som har erfaring med om det kan limes fast på en plade væg. Enten gips eller en træplade. Der er en som skriver at Deko Molton er lyd transparent. Det har jeg lidt svært ved at forestille mig, at det kan være. Så skal bruge noget stof er der en smule tyndere til foran højtalerne og foran mine lyd diffusere. På side væggene, kommer mine QRD-23 Diffuser op og så laver jeg fremskudte rammer med lysbånd på kanterne, som lyser bag ud. Så kommer der masser at indirekte lys i siderne. Der findes masser af ledbånd med mange lumens per meter. Der skal jo lidt mere styrke til end normalt, for at oplyse et rum ved at lyse ind på sort Molton stof. Jeg har også tænkt over det med brandfaren, så jeg laver en dør i modsatte ende af rummet, som en nødudgang. Den bliver ud i det fri. Den kan laves bag ved lærred, som bliver sidehængt, så det er nemt at trække ud og derved nemt at flygte ud. Der skal være 2 udgange i et rum. Også vigtigt med røg alarm.
|
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor godt er Black Molton til IKKE at reflektere lyset fra lærred?
|
|
Just Curious
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også rammer med dekomolton på alle vægge foran akustikpaneler og surroundhøjttalere.
Har målt med og uden dekomolton og forskellen er ikke signifikant når vi snakker surroundhøjttalere. Påvirkningen er ikke noget EQ ikke kan fixe. Kan Du om jeg kan finde målingen ved lejlighed. Så dine akustikpaneler skal nok virke fint. Eller må du punge ud og købe GoM eller Camira fra USA hvis du vil være helt sikker.
|
|
ldplusse
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder super. Ellers har jeg kigget lidt på Adam Hall 0715 Speaker Grill.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |